Schijfremmen achter bijna versleten (na 190.000km). Bij de onderdelensites wordt bijna standaard uitgegaan van schijfremmen + lagers + abs sensorring.
Is dat wel nodig? Het zijn NIET-aangedreven wielen (DS3 is voorwielaandrijving). Ik rem prima en hoor geen enkel bijgeluid (zoemen/zingen). Bij de voorschijven (vervangen bij 130.000km) werd juist nooit lager erbij vermeld.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer . Kan ik op de PSA onderdelen site kijken wat nodig is .
VF7SA9HPKBW551855 / motortype DV6DTED4
Dank alvast.
PS : voorschijven (Bosch) waren redelijk snel op dus ik wou achter Brembo of zo proberen. Wat zou je adviseren.
6 jaar
Beste ,
De remschijven achter worden compleet geleverd met een wiellager . ( zie tekening no: 1 )
Wissel ( L - R ) of vervang ook de borgmoer en vervang de stofdop .
190.000 km met nog niet versleten remschijven is toch prima ?
Waarom experimenteren en weer 190.000 km afwachten hoe Brembo het doet ?
Het merk wat PSA adviseerd is TRW . ( zie tekening )
Waarom de ABS sensor word geadviseerd is mij een raadsel . Nog nooit hierbij vervangen .
Of bedoelen ze de ABS krans ? ( ring )
Bij bijna alle merken zit standaard een lager en ABS krans, geen sensor.
Ferry
6 jaar
@Rene/Ferry : waarom is bij de niet aangedreven achterwielen het standaard om lager etc. te vervangen terwijl dat bij de aangedreven voorwielen niet zo is? Ik zou denken dat de voorlagers sneller zouden slijten en daarom eerder vervangen moeten worden?
Wat is het voordeel als ik nu alles vervang (incl. lager/sensor/stofdop/borgmoer etc.) of het nadeel als ik alleen de schijven+blokken vervang? Schijven en blokken is ws <100 euro. Ik weet alleen nog niet zeker of het massieve of geventileerde schijven zijn.
Of is dit zoiets als bij een koppeling dat het voordeliger is om preventief lagers/drukgroep etc te vervangen omdat je anders nogmaals veel uren/geld daar aan kwijt kan zijn?
6 jaar
Er zijn maar weinig merken die kale schijven verkoopt.Ferodo is er een van .Prijs ongeveer 70 euro de twee en dan nog blokken ongeveer 30 euro.Ik weet niet of het lager conisch is.
In dat geval kan je zonder pers eruit halen en dan opnieuw in de nieuwe schijven bevestigen. Ik zou dat overigens niet doen.Namelijk bij het er uit slaan kan je ze beschadigen.Zo bij zo ,zou ik dan voor nieuwe gaan.Nu de schijven waar al een lager in zit ,dat zijn zij bijna allemaal.De prijs varieert van 60 tot 110 per stuk.De Brembo,s en TRW zitten ongeveer in het midden. IK zou voor complete gaan.
Ferry
6 jaar
Naaf en schijf is tegenwoordig vaak 1 geheel achter , voor wordt dit ook steeds vaker toegepast naaf en lager als cassette.
De lagers en schijven apart kopen is duurder dan een kant en klaar setje , en je bent sneller klaar , risico van oude lagers die bijna versleten zijn en de kans bij beschadiging bij de en montage lijkt me geen discussie.
Je kan het oude lager niet uit de schijf persen en weer in de nieuwe schijf persen....lager gaat kapot.
Gewoon schijven met lager kopen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën DS3 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar