het volgende probleem doet zich voor.
ik heb een nieuwe ring gemonteerd onder de lagedruk pomp omdat de auto brandstof lekte na het vol tanken.
na de montage loopt de motor ongeveer 30 seconden en slaat dan af.
als je de motor binnen die tijd zelf stop zet loopt hij nog een paar seconden door.
na controle blijkt dat de raildruk veel te hoog oploopt boven de 500 bar, ook hoor je de motor iets nagelen net voor hij afslaat
ik heb de tank tot 2x toe gedemonteerd om te kijken of alle aansluitingen goed zijn.
lagedrukpomp levert volgens mij voldoende brandsof, en de retour is goed open,doorgeblazen van af de motor.
ook heeft de auto problemen bij het berg af rijden, gaat soms het storings lampje branden, en de auto in de noodloop.
wie heeft er een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de storing al eens uitgelezen en hoeveel volt geeft de rail druk sensor af ?
Lijkt toch een beetje op een defecte lage druk pomp. Ga de opvoerdruk maar eens meten, dan weet je meer. De motor hoeft niet eens te lopen daarvoor.
Er is niet toevallig met montage een leiding geknikt? Komt wel eens voor na een verkeersdrempel landing.
ik heb de auto naar de dealer gebracht.
hij heeft de volgende storingen.
raidruksensor,egr, sleutel herkenning.
nu zou de sleutelherkenningsstoring worden veroorzaakt door de lagedrukpomp, en zou die vervangen moeten worden.
na 30 sec afslaan lijkt op dat brandstofaanvoer niet op gang komt
in de zekeringkast onder motorkap controleren of daar niet een slechte stekkerverbinding is
zodat de pomp niet gevoed wordt
ook even de stekkers van de m.m.computer controleren op vervuiling soms komt het voor dat de raildruksensor defect raakt eventueel vervangen
zo lang de motor loopt hoor je de pomp in de tank lopen.
in die tijd +/- 30 sec loopt de raildruk te hoog op.
maar volgens de citroen monteur stopt de motor door dat de sleutel herkenning niet werkt.
Larie !! Het is geen VW of audi hoor, daar valt de motor stil wanneer de sleutel niet herkend wordt. Bij PSA wordt bij een negatieve sleutel herkenning zelfs geen parameters vrijgegeven, de verstuivers worden niet eens aangestuurd ! Motor slaat niet eens aan, starter draait wel. P-code's ? Het is een Bosch EDC15 neem ik aan ? Je kan een negatieve sleutelherkenning makkelijk nabootsen door je sleutel in zilverpapier te draaien, de transponder zal niet herkend worden. Trouwens, de storingscode van de startblokkering komt meermaals zonder gevolg voor bij Picasso. Indien de de storingen wist, zal je zien dat deze bij jouw probleem niet terug komt ( tijdelijk ) , maar diegene waar je steeds een probleem mee heeft wel. Dus had ik graag de P-code gehad.
Als de raildruk inderdaad ook echt omhoog loopt én de raildruksensor is goed (0,5 V bij niet lopen, oplopend naar pakweg 1 V stationair en maximaal 4,5V bij vollast)zou de retour van de verstuivers defect kunnen zijn.
Koppel anders de retour af in een jerrycan of zo.
Je zal toch meer moeten zoeken in de voorgaand reparatie denk ik. Het is anders wel heel toevallig.
probleem is opgelost.
er zat een vervuiling in de regelaar achter op de hogedrukpomp.
hierdoor loopt de druk dus te hoog op waarna de computer de regeling stopzet en de motor afslaat.
regelaar gedemonteeerd, schoongeblazen, met lucht achter in de pomp geblazen zo dat de brandstof gaat stromen,filter vervangen, storingen wissen, en de motor loopt weer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar