Citroën Xsara Picasso: ontluchten picasso hdi 1.6

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 hdi 110

Hoe kan ik de motor goed ontluchten?
Heb giteren de dieselfilter vernieuwd,maar heb de indruk dat er nog lucht in het sys zit.
Hij slaat nl. minder snel aan als ervoor,wie heeft raad ?
Bedankt voor jullie hulp alvast.

picasso sx

Geplaatst door picasso sx (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara Picasso? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Treb (0), 15 jaar geleden

Moi,
Normaal gesproken hoef je niet te ontluchten. Na het vervangen van het filter de auto een paar keer op 'contact' zetten, je hoort dan dat het filterhuis volgespoten word met diesel. Daarna starten.
Groet,
Bert

RoelV (0) PRO, 15 jaar geleden

Als er echt nog lucht in het systeem zit, slaat ie af en/ of loopt ie rottig. Als ie alleen maar wat langer moet starten, maar vervolgens goed blijft lopen, zit er geen lucht meer in het systeem. Tenzij dit alleen bij koude start gebeurt, dan zou het deksel van het filterhuis niet goed vast kunnen zitten, waardoor hij bijvoorbeeld 's nachts iets lucht trekt.

GOVA (0) PRO, 15 jaar geleden

Een 1.6 HDi moet je wel ontluchten (en 2.0 HDi niet ), deze heeft geen pomp in de tank. Vermits hij al gedraaid heeft gaat de lucht er vanzelf uit. Indien je slecht ontlucht , zullen er wel fouten in het injectiesysteem zitten, welke bij een later euvel het de technieker moeilijker zullen maken om een correcte diagnose te stellen, maar daar denken de particulieren niet aan. Het geld dat je uitspaart door zelf ondoordacht een branfstoffilter te plaatsen kan je daardoor meer geld kosten dan het te laten doen. Ik kan je ook al zeggen dat je luchtfilterhuis niet meer degelijk gemonteerd zit en zit te rammelen op de motor. Het liedje dat dan volgt is dat het fout van de auto is.

picasso sx (0), 13 jaar geleden

[quote=GOVA]Een 1.6 HDi moet je wel ontluchten (en 2.0 HDi niet ), deze heeft geen pomp in de tank. Vermits hij al gedraaid heeft gaat de lucht er vanzelf uit. Indien je slecht ontlucht , zullen er wel fouten in het injectiesysteem zitten, welke bij een later euvel het de technieker moeilijker zullen maken om een correcte diagnose te stellen, maar daar denken de particulieren niet aan. Het geld dat je uitspaart door zelf ondoordacht een branfstoffilter te plaatsen kan je daardoor meer geld kosten dan het te laten doen. Ik kan je ook al zeggen dat je luchtfilterhuis niet meer degelijk gemonteerd zit en zit te rammelen op de motor. Het liedje dat dan volgt is dat het fout van de auto is.[/quote]
Bij het vernieuwen van de filter,gewoon even terug op druk pompen met handpomp en starten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.