auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C3: afstelling C3 HDI Krukas, tandwiel, nokkenastandwiel

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,4 HDI

Wie kan mij helpen hoe de afstelring van de citroen C3 krukas weer kan bevestigen op de juiste plek. Dit is namelijk nergens te vinden, ontzettend bedankt.

Geplaatst door

avdkolk (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vraag 1, is het een 1.4hdi, want die bestonden niet in 1995
vraag 2, wat bedoel je in vredesnaam met afstelring.

harry4203 3135
badge vip badge

14 jaar

Het is bouwjaar 2005 dit is verkeerd aangeklikt.
De magneetstrip moet weer op de juiste stand terug worden geplaatst op de krukastandwiel voor de afstelling en dat de afstelpen geplaatst kan worden.
Is hier ook informatie over te vinden op internet, of boeken want in de gebruiksaanwijzing staat het erg onduidelijk beschreven.
En ik heb zelf de fout gemaakt de ring verwijderd heb zonder deze te merken.
bedankt, en hopelijk kunt u mij weer opweg helpen.

avdkolk 0

14 jaar

het krukastandwiel zit met een spie op de krukas, kan dus maar op een manier. de magneetstrip hoort vast te zitten aan het krukastandwiel, als deze los is moet je m.i. een nieuw krukastandwiel kopen.

harry4203 3135
badge vip badge

14 jaar

Er is een nieuw krukastandwiel geplaatst, motor heeft een half uur gelopen en er is mee gereden en het vermogen was goed. Maar naar een kwartier wou ik de auto weer voor de tweede keer starten maar maar de motor sloeg deze keer niet aan, kan het zo zijn dat de pomp verkeerd afgesteld staat? De afstelling is allemaal volgens de aangegeven regels, alleen de pomp kan 120 graden worden verzet vanwege de verhouding nokkenastandwiel en de pomptandwiel.
Hartelijk dank.

avdkolk 0

14 jaar

de stand van de pomp heeft geen invloed op het aanslaan van de motor. denk toch dat je em nu beter even kunt uitlezen.
(heb je al in de bal geknepen om het brandstofcircuit te ontluchten?)

harry4203 3135
badge vip badge

14 jaar

De auto doet het weer, en rijdt perfect. Hij is uitgelezen, elke keer voor het starten in de bal geknepen, alleen nog niet tevreden over het aanslaan van de motor. De brandstofleiding tussen filter en knijpbal die zich boven de klepdeksel bevind, is iets doorgeschuurd die heb ik afgeplakt met tape (tijdelijke oplossing) deze schuurplek was van bovenaf niet zichtbaar, alleen met spiegel te zien. Na een paar keer rijden slaat de moter perfect aan. Hartelijk dank voor de informatie en tips die u gegeven heeft, ik heb hier erg veel aangehad, bedankt.

avdkolk 0

14 jaar

Met het knijpen bedoelde ik vaak achter elkaar moest knijpen. zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Misschien heeft u hier nog wat aan.

avdkolk 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.