close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C3 Pluriel: brandstoflek aan diesel injectoren

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 14 hdi

brandstofverlies motor
injectoren staan in de brandstof,heb een setje besteld van de retourleidingen,maar hoe kan je daaraan?
luchtfilter is al weg bovenste luchtdarm verwijderd
moet het kleppendeksel er voor af of is er aan andere oplossing
electrische verbindingen injectoren zijn vlot bereikbaar en al los gekoppeld

alvast bedankt

Geplaatst door

zwartepiet (355)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

denk dat dit de dv4 motor is (zoals peugeot ze noemt)
je moet inderdaad kleppendeksel helemaal erfaf halen
de inlaat loopt boven in de kop
deze zit helaas vast aan de kleppendeksel
voordeel is dat de distributieriem er niet af hoeft ook al zal dat zo op het oog leiken
hierna is het werk hetzelfde als bij een dv6

werner, Citroen noemt dit ook DV4

dat dacht ik ook al
citroen peugeot behoren tot psa groep en psa groep heeft dv4 motor
bij ford liggen de motor erin maar alleen dv6
dacht/denk dat hun het 1.6 tdci noemen maar durf het niet te zeggen
weet wel wat prijzen nu

van een goedkope 500 tot 900euro zijn de verschillende offertes
een had zelf pech dat kleppendeksel pakking vervangen moest worden ( vloeibaar pakking, en niet de bovenste pakking voor de olievuldop
deze is van rubber)
hij zat op 1050 echter d-riem vergeten en kwam op 1300 al snel uit

Ja bij ford is de HDI (1.4, 1.6, en de 2.0) om gedoopt tot de TDCI, dit zijn nog steeds de DV4, DV6 en de DW10 motoren van PSA =)

lek is dicht
injector 2 lekte aan de retour,heb de retour van injector 2 3 4 vervangen zonder demontage van het kleppendeksel.
hadden me bang gemaakt omdat alles eraf moest.
met een lange fijne bektang de borgveertjes achteruit geduwd en de retourleidingen een voor een veranderd
is dicht en dat telt

zwartepiet 355

14 jaar

dat is ook inderdaad brandstoflek
zat te denken aan de hogedruk delen
en wat ook voorkomt is plastic substancie bij de verstuivers
en dan moeten de verstuivers eruit
vandaar de hoge rekening
echter bleek het iets kleins te zijn

dat is dan ook het nadeel als je op tekst af moet gaan en de wagen niet voor je hebt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.