Eentje voor Stop & Start-kenners.
Als de Stop & Start functie wordt ingeschakeld vertoont dit voertuig een zeer abnormaal gedrag zoals stilvallen tijdens het rijden, niet starten, ...
De batterij en alternator zijn reeds vervangen...
In BVMP heb ik storing P1702 (POWER LATCH)
In Stop & Start heb ik storing U1209 (Informatie van de versnellingsbak niet correct)
In de trace zie ontelbare keren P1702 met spanningen van 10,1V en lager opgeslagen...
Volgens mij zijn de problemen begonnen na dat ooit het aanleren van de BVMP slecht is uitgevoerd.
Ik heb zelf dergelijke problemen op een ander voertuig kunnen oplossen na de 4e keer aanleren met de acculader op maximum (15Volt) en de procedure van de diagnosetoestel letterlijk te volgen
Dit is een auto van een kennis waar ikzelf nog niets aan gedaan heb behalve Globale test en de "trace" afgedrukt.
Ikzelf ben niet echt gespecialiseerd in Stop & Start problemen dus graag wat nuttige info van mensen die er wel iets van kennen (liever niet van mensen die denken het beter te weten).
Alvast Bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Van Stop & Start weet ik helaas niets maar wat betreft het inleren van de BVMP kun je het best een andere auto ernaast zetten met draaiende motor en aangesloten startkabels. Op deze manier gaat het inleren, in mijn ervaring in ieder geval, altijd wel goed.
accu spanning komt onder een te lage spanning waardoor je de storing power latch krijgt
worden er veel korte stukjes mee gereden?
[quote=maxuma]accu spanning komt onder een te lage spanning waardoor je de storing power latch krijgt
worden er veel korte stukjes mee gereden?[/quote]
Er worden inderdaad enkel korte stukjes mee gereden.
probeer ens een accu van een diesel erin te zetten kijk dan is hoe het verloopt
[quote=maxuma]probeer ens een accu van een diesel erin te zetten kijk dan is hoe het verloopt[/quote]
Dit is al geprobeerd toen de originele accu in bestelling was met als resultaat dat er veel minder problemen zijn.
Ik weet niet of je er al uit bent maar toch.Ik heb grijze haren gekregen van een stop&go c3.Deze had ook altijd storingen en altijd met accuspanning. Toen ook de accu vervangen,de computer de schakel actuator de kabelboom enz.Geen oplossing en auto teruggekocht van klant (eerste eigenaar)omdat die hem niet meer wilde.Toen na lang zoeken erachter gekomen dat wanneer de auto (probleemloos zoals altijd)starte de accuspanning een kort moment te laag was.Na een andere accu plaatsen was het probleem helemaal over.Probeer eens de accuspanning op de Lexia uit te lezen op het moment van starten of bij gebruik van andere dingen in de parameters van de stop & go computer.Ik ben er toen achter gekomen dat een nieuwe accu niet altijd goed hoeft te zijn.
Succes John
[quote=digit]Ik weet niet of je er al uit bent maar toch.Ik heb grijze haren gekregen van een stop&go c3.Deze had ook altijd storingen en altijd met accuspanning. Toen ook de accu vervangen,de computer de schakel actuator de kabelboom enz.Geen oplossing en auto teruggekocht van klant (eerste eigenaar)omdat die hem niet meer wilde.Toen na lang zoeken erachter gekomen dat wanneer de auto (probleemloos zoals altijd)starte de accuspanning een kort moment te laag was.Na een andere accu plaatsen was het probleem helemaal over.Probeer eens de accuspanning op de Lexia uit te lezen op het moment van starten of bij gebruik van andere dingen in de parameters van de stop & go computer.Ik ben er toen achter gekomen dat een nieuwe accu niet altijd goed hoeft te zijn.
Succes John[/quote]
thx voor de info
Ik zal het eens checken
inderdaad goede accu is belangrijk ik heb het probleem met niet starten ook gehad heb toen nieuwe accu geplaatst en injectie computer/bakcomputer/en bsi geupdate en bak opnieuw ingeleerd daarna alles perfect
succes harold
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar