close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara Picasso: AG/Teleflex GFI G3 lpg systeem

Bouwjaar: 2006

Hallo, ik ben eigenaar van een Xsara Picasso uit 2006. Er zit een AG/Teleflex GFI systeem in en dat onderhoud ik netjes. Eens per jaar reviseer ik de verdamper met een nieuw membraam en filters. Ook het drooggasfilter vernieuw ik waarbij ik ervoor waak dat er geen stof/zand in de centrale leiding/rail komt. Kortom; netjes onderhouden. De teller staat intussen op 240K en nu lijkt het erop alsof de druksensor wéér kuren heeft. Eens per twee jaar overlijdt de Sagem druksensor en dan bestel ik weer een nieuwe in Engeland (want daar is 'ie nog betaalbaar te verkrijgen). Ik krijg één, soms twee foutmeldingen in de software:
-246 Shut-off solenoid vaporiser disconnection or short circuit to ground
-381 Pressure sensor (vaporiser) disconnection or short circuit to power supply

Met behulp van de Teleflex software en USBkabel heb ik toegang tot de ECU (read-only want geen dongle) en kan ik de storing bekijken. De melding van de afsluiter is weg, maar de druksensor blijft terugkomen eens in de zoveel dagen. De indicatie LED kleurt rood, maar de auto lijkt wél op LPG te blijven rijden. Na enige tijd gaat de LED spontaan weer uit. Ik heb de verdamper netjes afgeregeld conform de manual en de leidingen zijn niet poreus (gas alsmede vacuüm).
Ik heb de verdamper waar een druksensor op vast gemonteerd zit. Nu weet ik dat er ook een drooggasfilter is met opgebouwd Bosch sensor. Er is een modificatie doorgevoerd omdat die Sagem-sensors makkelijk de geest geven. Iets dat je veel leest in diverse fora.
Heeft iemand hier ervaring mee? En is die modificatie ook geschikt voor GFI systemen?

Geplaatst door

RogerDePoger (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb een 207 1.6vti met Teleflex GFI, bij mij zit de modificatie er ook gewoon op.
Voor de nieuwe sensor moet je LPG computer wel een software update.

Overigens wel extreem dat onderhoud van jou, elke 20.000km een nieuw drooggasfilter is in principe voldoende. Ik rijd nu 3,5 jaar en 90.000km met deze auto, nog geen verdamper revisie hoeven doen.

JGC 170

5 jaar

Hoe ben jij aan die update gekomen en hoe zag dat upgrade proces eruit?

Mijn Teleflex GFI installatie is van 2008, bij 0km in de lease ingebouwd. Ik heb de auto 3,5 jaar terug met 165000km gekocht, modificatie zat er toen al op.

JGC 170

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.