close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C5: airco

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: rhz

Hier een c5 binnenstaan zodra je de airon schakelaar indrukt gaat de koelventilator draaien, maar slaat na 5 seconden weer uit, met als gevolg geen airco, met lexia alles na gezocht, geen foutcodes en alles lijkt normaal, maar er iets aan de hand, helaas hebben we ook geen schema, heeft iemand een idee? Mocht er iemand een schema hebben, willen we er graag voor betalen.

Cheers Hans.

Geplaatst door

mecano ltd (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je ook de druk gecontroleerd?

TheoStek 0
badge

11 jaar

Ja. de druk is voor het inschakelen 4 bar, en het blijft 4 bar na inschakelen, heb de indruk dat er iets mis is met de bsi. Bedankt voor je snelle reactie.

mecano ltd 0
badge

11 jaar

Werkt je compressor wel?
4 bar bij stilstaand is aan de lage kant.
Probeer eerst de installatie eens leeg tehalen,
goed te vacumeren en dan met de juiste hoeveelheid
te vullen (650-700gr).
Indien het een ecc betreft, klopt de waarde van je buitentemperatuur ?

Succes, Pascal

compressor werkt prima, maar de druk blijft tussen de 3 en 4 bar, nu blijkt dat het overdrukventiel of de pressure relief valve open blijft staan, iemand een idee hoeveel tijd dit vergt om het te vernieuwen? lijkt mij niet zo eenvoudig, maar de klant wil weten waar hij aan toe is.

mecano ltd 0
badge

11 jaar

Het overdrukventiel heeft geen invloed op de druk van 3 á 4 bar, het overdrukventiel regelt de aansturing van de condensorventilator.
Maar over welke druk praten we, de lage of hogedruk?
Voor de lage druk is die te hoog en de hoge druk te laag..!
Korte uitleg: De druk wordt door de compressor gemaakt, en in combinatie met het expansieventiel/condensorventilator wordt de zuig/persdruk geregeld.
Als het expansieventiel blijft open staan, ligt de lage/hogedruk gelijk, de compressor maakt vloeistofslag en is het afgelopen met de compressor.

In veel gevallen is het expansieventiel de oorzaak en dus ook de compressor defect.

TheoStek 0
badge

11 jaar

Hoi Theo, heb niet zoveel kiwi,s gegeten van een airco systeem, maar we hebben het expansieventiel vernieuwd, wat in mijn ogen het overdrukventiel is, en alles werkt prima, het zat vol met zwarte aanslag, en zowaar de pomp werkt prima, bedankt voor de uitleg, weer iets geleerd. Prettige feestdagen gewenst vanuit het warme Nieuw Zeealand.

mecano ltd 0
badge

11 jaar

Het expansieventiel is geen overdrukventiel.
[b]Zwarte aanslag ![/b]is geen goed teken, geeft aan dat de olie verbrand is, compressor loopt inwendige schade op.

TheoStek 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.