close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara Picasso: airco/kachelventilator

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

hallo ik heb het volgende probleem
de ecc werkt niet meer heb m uitgelezen met de volgende storing blokkade in 1e ventilator
ook op de zekering van 40 amp rechts boven in zekering kast ( links onder dash bord) staat geen spanning
als ik met een powerprobe spanning op deze zekerig zet dan werkt alles weer zowel de airco als de kachel ventilator in alle standen
wie kan mij helpen alvast bedankt gr alex

Geplaatst door

harrienac 1 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is het mischien je contactslot of een draadbreuk

bruns 0
badge

14 jaar

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem gehad nadat mijn sleutel vast bleef zitten in het contactslot (op een warme zomerdag). Na de sleutel met wat gepruts los te hebben gekregen deed de aanjager/airco het niet meer (geen spanning meer op de rode draad naast de 40A zekering). Ik heb het contactslot opengemaakt en gekeken wat er aan de hand was. Het probleem zat in het elektrische gedeelte achter het mechanische gedeelte. Zodra je de sleutel omdraait maakt de gele draad (helemaal links) contact met de rode draad (helemaal rechts) en komt er een spanning te staan op de rode draad die naast de 40A zekering vast zit. Het probleem is dat door deze verbinding een hoge stroom kan lopen >10A, <40A. In de loop van de tijd kan het plastic rond dit schakel mechanisme zijn gesmolten en soms helemaal vastgesmolten zijn. Hierdoor wordt er niet meer goed contact gemaakt tussen het stukje metaal dat de contacten met elkaar verbindt en de contacten zelf (vooral aan de kant van de rode draad).

Ik kon het gesmolten gedeelte weg vijlen en toen deed alles het weer.

Op andere fora heb ik gelezen dat je het elektrische gedeelte ook alleen kan vervangen, of een tweedehands van de sloop halen (controleer hierbij wel of deze niet dezelfde problemen heeft gehad).

Aangezien dit symptoombestrijding is wil ik nog een relais inbouwen zodat de hoge stroom niet meer door het contact loopt. zie voor meer informatie:
http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopi...

Groeten Bauke

BTilma 0

14 jaar

Contactslot defect, bekent probleem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.