auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C5 2010: Auto start niet meer na vervangen verstuivers

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: RHR, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Auto start niet meer na vervangen verstuivers.

Had kapotte verstuivers. De motor draaide nog wel gewoon en was nog wel mee te rijden.
Via onderdelenlijn tweedehandse verstuivers gekocht. Deze er in gezet. Ingeleerd ook in de computer. Auto wil niet starten.
Vrijdag alle verstuivers laten testen. Zowel degene die er uit kwamen als degene die we kocht hadden via onderdelenlijn.
Uit slag was van set wat er uitkwam 1 goeie verstuiver en van set die we via onderdelenlijn hadden gekocht ook 1 goeie verstuiver. Twee gereviseerde verstuiver er bij gekocht.
Verstuivers weer er ingeplaatst en ingeleerd. Wederom start de auto niet.
Op de drukleiding bij de verstuivers krijgen we gewoon brandstof.
Auto heeft in ecomodus gestaan. Dat is nu weg, maar starten wil hij niet.
Motor gaat gewoon rond. Klinkt als geen of voldoende brandstof krijg. Druk in leiding is 397
Met snuifje remreiniger wil hij wel aan slaan.
Storingscode die we hebben is 09AA

Iemand enig idee wat er zou kunnen zijn?

Verstuivers zijn bij een erkend bedrijf getest.

Geplaatst door

weijg (100)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Krijgen de verstuivers wel hun signalen en blijft de motor lopen na het snufje remreiniger.

kaleido 1 7450
badge vip badge

5 maanden

Met computer getest dan horen ze wel dat verstuiver signaal krijgt. Na snufje remreiniger blijft motor niet lopen.

weijg 100

5 maanden

Injectoren spuiten dus niet in of op verkeerde moment.
Codering is juist gebeurd ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

5 maanden

Codering is juist gedaan. Nadat verstuivers vervangen zijn. Loopt hij heel even en dan stopt hij er mee. Net of je net brandstoffilter vervangen heeft. Daarna gekeken. Krijgen gewoon brandstof bij de verstuivers.

weijg 100

5 maanden

.

weijg 100

5 maanden

Oke loopt ongeveer 2-3 seconden ?
Zo ja dan lijkt het er op dat de startblokkering in de pomp niet vrij gegeven wordt.
De auto al eens op slot en van slot gedaan , reservesleutel geprobeert ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

5 maanden

Deur op slot en van slot meerdere keren gedaan met afstandbediening. Ook met sleutel zelf op dlot gedaan en van slot gedaan.
Reserve sleutel nog niet geprobeerd. Dat zou ik morgen kunnen proberen.

weijg 100

5 maanden

Heeft de auto lang zonder stroom gestaan? sleutelcode/bsi wil soms wel eens spontaan gewist worden.

harry4203 3150
badge vip badge

5 maanden

Auto heeft van s'avonds 22 uur tot s'middags zonder stroom gestaan. Weet niet wat er lang bedoeld wordt met lang.

weijg 100

5 maanden

je hebt waarschijnlijk je verstuivers vast zitten, enige remedie er weer uithalen en hopen dat je revesie bedrijf ze weer los kan krijgen, dit gebeurd wel vaker

STIP911 105
badge

5 maanden

Klop inderdaad. Zat metaal deeltjes in de verstuivers. Alle vier zaten ze vast. Revisie bedrijf heb ze los kunnen krijgen. Hogedrukpomp hebben we er afgehaald en laten controleren. Deze blijkt gelukkig goed te zijn. In brandstoffilterhuis vonden we namelijk ook slijptol of iets dergelijks.
Zal er zo foto van plaatsen.
We hebben nu vanaf tank schone diesel. Brandstoffilterhuis is schoongemaakt en nieuw brandstoffilter er in. Van brandstoffilter naar hogedrukpomp leiding ook gespoeld met schone diesel. Zitten nu op packing voor tussen de nokkenas en hogedrukpomp te wachten. Komt morgenochtend binnen bij de dealer. Nergens anders te krijgen. Morgen verder opbouwen en hopelijk draait hij dan weer.

Hoe komt het dat het weleens vaker gebeurd. Dat ze vast slaan?

Verder nog tips waar we op moeten letten met opbouwen?
De lrail en leidingen naar verstuivers zijn ook schoongespoeld met schone diesel.

weijg 100

5 maanden

Foto's van brandstoffiltehuis met zooi onderin.

weijg 100

5 maanden

.foto

weijg 100

5 maanden

Waar komt het slijpsel vandaan dan ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

5 maanden

Uit het brandstoffilter en waarschijnlijk vuil er in gekomen met het sleutelen.

weijg 100

5 maanden

We hebben hem weer aan het lopen. Alles gespoeld. Hogedrukpomp gemonteerd. Op de brandstof buisjes slangetjes gezet. Toen auto geprobeerd te starten. Via de slangetjes diesel opgevangen en gecontroleerd of er nog vuil in zat. Daar zat niks meer in. De brandstofleiding op verstuivers gemonteerd. De verstuivers ingeleerd en gestart auto liep even heel netjes. Ging Toen op drie cilinders lopen.
Met computer uitgelezen. Bleek dat cilinder 2 nog een storing had. Met andere computer konden we verder uitlezen. Die gaf aan verstuiver 2 niet goed. Als we namelijk uit meer toeren liet draaien ging hij wel op vier cilinders lopen. We hadden nog een ouwe verstuiver leggen. Die niet helemaal goed zo vernevelen. Die hebben we er toch ingezet. Hij loopt nu netjes op vier cilinders en als een zonnetje.

Morgen laten we die ene verstuiver nakijken. Waardoor hij op drie cilinders ging lopen. Als die getest is en weer goed moet zijn. Dan zetten we die er weer in, zodat de vernevelen ook goed gaat.
Hopelijk gaat hij dan ook weer door de keuring met roemenen. Vorige week ging hij niet door de keuring wegens te veel roet uitstoot met het meten.

Tot zo ver iedereen bedankt. Ik zal jullie ook laten weten het laatste stukje als dat gedaan is.

weijg 100

5 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.