Citroën Berlingo: Berlingo 1997 G3 luchtinlaatslang = een probleem, inhouden afsla

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4

mijn berlingo op G3 gas ..

reed prima , maar de luchtinlaatslang zat met een ty-rap naar de motorruimte toe gebonden ..

ik heb hem gisteren weer op de orginele plaats achter de grill gedaan ..

maar nu rijdt de auto , slecht , houd in , slaat af ??

hoe kan dit ?
er zit een G3 instalatie in van AG , en zit er pas 2 jaar in ..
auto gebruikt een beetje olie , .

is de inlaat lucht te koud ?
is de converter niet goed afgesteld ?
klepspeling ?

iemand een idee ?
alvast heel erg bedankt voor je reactie !

jordy5883

Geplaatst door jordy5883 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Je had de luchtinlaat zo moeten laten zitten.
Dat word gedaan omdat er door de rijwind teveel lucht naar binnen komt en dan krijg je wat jij nu beschrijft.
Daardoor wijst de inlaat ook de motorruimte in.
Dan heeft tie geen rijwind druk, en dan word de aanzuiging door de motor beinvloed.
ik heb hetzelfde gehad met een 405, de anwb had een lekke koelslang geconstateerd op de snelweg en had ook effe snel de lucht inlaat weer op de origenele manier aangesloten.
ik heb me kapot gezocht, want hij liep voor geen meter meer.
Toen herinnerde ik me dat die lucht inlaat naar de motorruimte moest wijzen, en voila probleem opgelost.

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

laat elke 30.000 km wel de kleppen stellen voor je problemen hrijgt als slecht aanslaan inhouden afslaan en dergelijke gebeurd altijd bij deze motoren op gas

jordy5883 (0), 16 jaar geleden

[quote=primera p11]Je had de luchtinlaat zo moeten laten zitten.
Dat word gedaan omdat er door de rijwind teveel lucht naar binnen komt en dan krijg je wat jij nu beschrijft.
Daardoor wijst de inlaat ook de motorruimte in.
Dan heeft tie geen rijwind druk, en dan word de aanzuiging door de motor beinvloed.
ik heb hetzelfde gehad met een 405, de anwb had een lekke koelslang geconstateerd op de snelweg en had ook effe snel de lucht inlaat weer op de origenele manier aangesloten.
ik heb me kapot gezocht, want hij liep voor geen meter meer.
Toen herinnerde ik me dat die lucht inlaat naar de motorruimte moest wijzen, en voila probleem opgelost.[/quote]
oke ik snap het ...

maar waarom moet het dan zo ... bij veel auto's zie je dat niet ..?
kan het niet op een normale manier dan ?

wel erg bedankt voor je tip / advies..

jordy5883 (0), 16 jaar geleden

hier een foto van de situatie :

[url=http://imageshack.us][img]http://img367.imageshack.us/img367/3730/...[/img][/url]

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Het is wat knullig,maar het moet wel zo.
Zelfde type verdamper had ik ook, zie ik zo in de gauwigheid.

jordy5883 (0), 16 jaar geleden

de auto rijdt weer als vanouds ,..... niks aan de hand.

heb gisteren de bougies vervangen , en het luchtfilter,,,...
ook het brandstoffilter , en alles goed schoon gemaakt !

dus ik laat het maar zo , als het werkt , werkt het !
bedankt voor de tips!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.