close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Berlingo: Berlingo 1997 G3 luchtinlaatslang = een probleem, inhouden afsla

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4

mijn berlingo op G3 gas ..

reed prima , maar de luchtinlaatslang zat met een ty-rap naar de motorruimte toe gebonden ..

ik heb hem gisteren weer op de orginele plaats achter de grill gedaan ..

maar nu rijdt de auto , slecht , houd in , slaat af ??

hoe kan dit ?
er zit een G3 instalatie in van AG , en zit er pas 2 jaar in ..
auto gebruikt een beetje olie , .

is de inlaat lucht te koud ?
is de converter niet goed afgesteld ?
klepspeling ?

iemand een idee ?
alvast heel erg bedankt voor je reactie !

Geplaatst door

jordy5883 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je had de luchtinlaat zo moeten laten zitten.
Dat word gedaan omdat er door de rijwind teveel lucht naar binnen komt en dan krijg je wat jij nu beschrijft.
Daardoor wijst de inlaat ook de motorruimte in.
Dan heeft tie geen rijwind druk, en dan word de aanzuiging door de motor beinvloed.
ik heb hetzelfde gehad met een 405, de anwb had een lekke koelslang geconstateerd op de snelweg en had ook effe snel de lucht inlaat weer op de origenele manier aangesloten.
ik heb me kapot gezocht, want hij liep voor geen meter meer.
Toen herinnerde ik me dat die lucht inlaat naar de motorruimte moest wijzen, en voila probleem opgelost.

primera p11 0

17 jaar

laat elke 30.000 km wel de kleppen stellen voor je problemen hrijgt als slecht aanslaan inhouden afslaan en dergelijke gebeurd altijd bij deze motoren op gas

andreas08 0
badge

17 jaar

[quote=primera p11]Je had de luchtinlaat zo moeten laten zitten.
Dat word gedaan omdat er door de rijwind teveel lucht naar binnen komt en dan krijg je wat jij nu beschrijft.
Daardoor wijst de inlaat ook de motorruimte in.
Dan heeft tie geen rijwind druk, en dan word de aanzuiging door de motor beinvloed.
ik heb hetzelfde gehad met een 405, de anwb had een lekke koelslang geconstateerd op de snelweg en had ook effe snel de lucht inlaat weer op de origenele manier aangesloten.
ik heb me kapot gezocht, want hij liep voor geen meter meer.
Toen herinnerde ik me dat die lucht inlaat naar de motorruimte moest wijzen, en voila probleem opgelost.[/quote]
oke ik snap het ...

maar waarom moet het dan zo ... bij veel auto's zie je dat niet ..?
kan het niet op een normale manier dan ?

wel erg bedankt voor je tip / advies..

jordy5883 0

17 jaar

hier een foto van de situatie :

[url=http://imageshack.us][img]http://img367.imageshack.us/img367/3730/...[/img][/url]

jordy5883 0

17 jaar

Het is wat knullig,maar het moet wel zo.
Zelfde type verdamper had ik ook, zie ik zo in de gauwigheid.

primera p11 0

17 jaar

de auto rijdt weer als vanouds ,..... niks aan de hand.

heb gisteren de bougies vervangen , en het luchtfilter,,,...
ook het brandstoffilter , en alles goed schoon gemaakt !

dus ik laat het maar zo , als het werkt , werkt het !
bedankt voor de tips!

jordy5883 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.