mijn motor schokt als ik in zijn 3e of 4e vesnelling bij zo'n 1900 toeren constant rij. Dit gebeurt alleen als de motor koud is. Dit blijft zo totdat de motor temperatuur rond de 80 graden wordt. Als tijdens dit schokken gas gegeven wordt is de acceleratie geen probleem.
indien het toerental onder de 1800 en boven de 2000 is, ook constant, schokt de motor niet.
De dealer weet van dit probleem af, er zijn meerdere 2.0HDI met dit probleem maar zij kunnen geen oplossing geven
Wie wel?
Herman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
met testapparatuur rijden wanneer het probleem er is en alle parameters controleren op juiste instellingen
je kan kijken of voor deze motor een update aanwezig is voor m.m.computer
Ik heb het zelfde probleem met mijn Berlingo HDI vanaf het moment dat ik hem in 2003 heb gekocht.
Hij is verschillende malen op de testbank geweest bij de Citroen Dealer echter leek het erop dat bij 1900 tpm één van de vier cilinders niet juist werd aangestuurd waardoor de motor begon te stotteren. Er is verschillende malen contact geweest met Citroen Nederland om het inmiddels bekende probleem het hoofd te bieden.
Tot op de dat van vandaag is er geen update beschikbaar en lijkt het probleem onoplosbaar.
Na 135.000 km stottert hij nog steeds bij 1900 tpm.
17 jaar
Probleem zit in de overgang van de pompdruk.
Rond 1900tr/min komt de 3e pompplunjer in werking, dit geeft het schokkend gevoel.
PSA is hiervan op de hoogte maar heeft er geen oplossing voor wegens niet prioritair.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar