Citroën Berlingo: Berlingo 2.0 Hdi houdt in zowel koud als warm

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 Hdi RHY

Deze Berlingo heeft het volgende probleem. Soms houdt de motor even stevig als je dan weg rijdt dan is het net als of de tank leeg is zo rijdt het.
Vooral bij rustig weg rijden (de motor is immers koud) is het merkbaar. Als dit verschijnsel zich voor doet dan merk je dit ook bij warme motor (rond de
70 80 km/h) en soms bij 110 km/h ook heel licht. De volgende dag kan het zomaar weer goed zijn en rijdt hij als een zonnetje.
Het is misschien belangrijk er bij te vermelden dat het om een Siemens injectie systeem gaat (helaas) en dat de EGR klep inmiddels is afgedopt.
Er wordt altijd merk-brandstof getankt en ook een V-power of andere power brandstof geven geen verbetering.
De motor start goed zowel koud als warm en draait ook regelmatig stationair zonder bonken of stoten. Kilometerstand is 200.000 km.
Iemand die dit probleem herkent of nog mooier er een oplossing voor weet?

Turbo_hdi11674

Geplaatst door Turbo_hdi11674 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

zijn de foutcodes al een keer uitgelezen?

probeer het eens met een los genomen stekker van de luchtmassa meter, electroklep van de turbo gaat ook nog wel eens kapot bij deze motoren

Turbo_hdi11674 (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reactie Renaultmonteurtje
Foutcode op brandstoftemperatuur gehad. Maar volgens mij mag dat niet veel van invloed zijn. Gaat de motor niet in noodloop als je zonder stekker op je LMM gaat rijden? Electro klep kan ik desnoods ff wissellen met die van de EGR zijn het zelfde.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

Op de foutcode brandstof temp, gaat de PCM wel degenlijk in noodloop,

vaak gaan ze wel in noodloop met een losse steker van de MAF, maar dan heb je dan meer vermogen dan met aan gesloten stekker, dan kun je er donder op zeggen dat je MAF defect is

Turbo_hdi11674 (0), 12 jaar geleden

Nu een dikke week gereden en nog geen inhoudende motor gehad. Niets aan gebeurd alleen een dieselcleaner in de tank gedaan. Misschien is dit
eerst voldoende. Laten we het hopen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.