auto heeft waterschade: raam open bij onweer en flinke regen; centiemeters water op het dachbord
laten drogen en de twee zekeringkasten droog gemaakt; in de bsi was een stukje geoxideerd onder een stekkeraansluiting van de print, de andere zekeringkast(onder motorkap) had geen zichtbaar probleem
Toch gaat het licht aan als ik contact opzet; stekkers combieschakelaar los en zelfs alle stekkers van de bsi, moet dus in de zekeringkast onder de motorkap zitten
Ook blijven er allerlei lampjes branden op het dachbord als het contact opgezet is geweest(met gemonteerde bsi), en aanslaan doet hij ook al niet
lijkt me het verstandigst om met twee andere zekeringkasten te beginnen
kan ik hiet gebruikte inzetten af heb ik dan problemen met de start onderbreker?
Bedankt alvast (andere tips zijn ook welkom)
adrie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de PSF1 en BSI geen onderlinge communicatie hebben, dan wordt de verlichting ingeschakeld en de ruitenwissers op stand 1 gezet. dit is een veiligheids progamma.
er zit dus of een fout in de BSI, kabelboom of PSF1.
startprocedure loopt:
contact slot- BSI-PSF1-ABS-PCM
gebruikte BSI kan NIET. en kan maar 1 malig geprogrammeerd worden door de dealer. NEEM ALLE sleutels ook mee, deze moeten opnieuw ingeleerdt worden! niet alle sleutels meenemen resulteerd in nieuwe sleutels er bij moeten kopen. deze kun je niet meer inleren als ze eens gewist zijn! (systeem van FIAt)
ik zou beginnen met een nieuwe BSI. en een kabelboom (10PR uit mn hoofd) (is die geoxideert of de BSI inwendig)
geen communiekatie klopt wel, maar de wissers springen niet op
toch veiligheids programma?
bsi is vernieuwd
alles opgelost
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar