Wij hebben hier een Berlingo met een 2.0hdi motor die helaas slechts 1maal in de maand eens niet start ! Helaas telkens op het moment ik hem ga depanneren start hij toevallig terug. Natuurlijk is het dan zeer moeilijk om een diagnose te stellen of laat staan de parameters uit te lezen want het gebeurt slechts heel sporadisch en natuurlijk telkens hij terug in de garage staat en wij hem starten is alles weer normaal. Zeer vervelend.
Bij het uitlezen komen er 2 permanente storingen te voorschijn namelijk. 'aansturing injecteurs, bediening vermogentrap' en 'signaal brandstoftemperatuursensor, geen logisch signaal'.
Ik heb ondertussen de batterij vervangen, de injecteurs laten nazien (was in orde) en de berekenaar is ook vervangen omdat de vermogentrap injecteurs zich in de berekenaar bevind. Op dat moment was alles weer in orde en is de klant weer vertrokken.
Nu een maand later staat hij er weer... zeer boos natuurlijk heeft hij de wagen tot bij ons gesleept. Mijn collega's startten hem diezelfde dag maar hij viel direkt terug stil. Een dag later start ik hem terug en is alles weer normaal. (alhoewel hij toch even beetje stottert).
Ik heb ondertussen nog de bedrading van de brandstoftempertuursensor uitgemeten en deze sensor besteld maar ik ben niet zeker. Het is een Siemens injectie systeem en die hebben geen brandstofpomp in de bak dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik kan de hogedrukpompen ook nog laten testen maar ondertussen lopen de kosten voor de klant hoog op...
Als het probleem zich constant zou voordoen was het zeker te achterhalen maar het is slechts heel af en toe dat de wagen niet start en na hem even te laten staan is alles weer in orde ??? Ra Ra ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo
Zou het niet in de sleutel kunnen zitten ,laat de klant eens met de reservesleutel rijden,of eens een keer opnieuw inlezen.
Heb eens een soort gelijk probleem gehad met een picasso .
Misschien heb je er wat aan . Succes
staan er nu ook fout codes in ? is de Referentie sensor nog wel helemaal goed (nokkenas sensor(als ie variable kleptiming heeft (weet het niet zeker). BDP sensor nog wel helemaal goed zal wel maar eventueel schoonmaken kan ooit kwaadt (ja in uren ), ik zou wel de hogedruk pomp laten testen.
[quote=jann360]hallo
Zou het niet in de sleutel kunnen zitten ,laat de klant eens met de reservesleutel rijden,of eens een keer opnieuw inlezen.
Heb eens een soort gelijk probleem gehad met een picasso .
Misschien heb je er wat aan . Succes[/quote]
Dat ga ik zeker aan de klant zeggen maar meestal als er een sleutelprobleem was, heeft het lampje transponder ook gebrand en daar heeft de klant niets over gezegd.
Zou kunnen ... we proberen het eens als de wagen nog eens niet wil starten.
hoi
als de motor niet aanslaat
geef dan een klap op de brandstoftank .als tie dan aanslaat weet je het
want die 2.0 hdi motors hebben een extra pomp ik de tank
en die gaan meestal kapot
heb ik een paar keer meegemaakt
en bij parameters ken je ook zien hoe hoog de raildruk is op je gallerij +opbrengst injecteurs
en werkelijke opbrengst
trouwens start de motor niet of slaat ie niet aan
wens je verder succes
het is klote dit soort storingen gr. josh
[quote=joshcar]hoi
als de motor niet aanslaat
geef dan een klap op de brandstoftank .als tie dan aanslaat weet je het
want die 2.0 hdi motors hebben een extra pomp ik de tank
en die gaan meestal kapot
heb ik een paar keer meegemaakt
en bij parameters ken je ook zien hoe hoog de raildruk is op je gallerij +opbrengst injecteurs
en werkelijke opbrengst
trouwens start de motor niet of slaat ie niet aan
wens je verder succes
het is klote dit soort storingen gr. josh[/quote]
Hoi Josh,
Het is een Siemens systeem dus die hebben geen pomp in de bak. De hogedruk pomp is een zelfaanzuigende vandaar dat zij ook een opzuigpeer hebben in het motorcompartiment. Op dit moment start de wagen weer en valt er is parameters dus niks te constateren. Morgen vervang ik de brandstofsensor en weet ik jullie meer te zeggen.
ik heb hetzelfde met mijn eigen auto gehad ook een hdi met een siemens systeem. je word er niet blij van maargoed bij mij kwamen de storingen brandstof druk als eerste erin, eenmaal vervangen na een maandje smorgens starten maar helaas deed hij het weer niet en dat een paar dagen voor dat we naar italie op vakantie gingen. ik heb toen de toerentalsensor vervangen en dat is hem waarschijnlijk geweest, ik heb er 15.000 mee gereden 3 maanden en hij doet het nog perfect! hij had ook de storing op de verstuivers, maar die waren goed. ik heb hierbij aleen met proxia gewerkt. ik heb ook nog de computer een week in de auto gehad maar zoals gewoonlijk doet ie het dan perfect. ik ben benieuwd naar de oplossing
Ik heb vandaag de brandstoftemperatuursensor vervangen en de storingen kunnen wissen maar ik ben er niet gerust in. Trouwens ik denk dat zo'n systeem ook start met een kapotte temperatuursensor niet ?
Heb tegen de klant gezegd dat hij me niet mag doodschieten als hij binnen een maand weer in de garage zou staan want omdat hij bij mij wel telkens normaal startte heb ik ook niets in de parameters kunnen vaststellen...
Ben zelf ook benieuwd... ik laat het jullie weten als hij terugkomt
[quote=Grietje]Ik heb vandaag de brandstoftemperatuursensor vervangen en de storingen kunnen wissen maar ik ben er niet gerust in. Trouwens ik denk dat zo'n systeem ook start met een kapotte temperatuursensor niet ?
Heb tegen de klant gezegd dat hij me niet mag doodschieten als hij binnen een maand weer in de garage zou staan want omdat hij bij mij wel telkens normaal startte heb ik ook niets in de parameters kunnen vaststellen...
Ben zelf ook benieuwd... ik laat het jullie weten als hij terugkomt[/quote]
ok we gaan het zien:)
trouwens het kevlar is in de aanbieding :)
Voila na 2 dagen rijden stond de klant er wederom met zijn startprobleem. Het voorval doet zich alleen bij hem thuis voor. Bij ons start hij keer op .
Wel nog steeds dezelfde storingen. 'brandstoftemperatuursensor en aansturing injecteurs'
Heb vandaag nokkenas en krukassensor vervangen en wederom wagen aan klant bezorgt en afwachten...
hoe is het eigenlijk afgelopen met dit probleem?
Ha... dat is eindelijk opgelost... Sorry dat ik er niet meer aan gedacht heb om het nog te posten. Ik heb heel de bedrading tussen de injecteurs en de injectieberekenaar ontmanteld en wat bleek ; Er waren twee draden van de injecteurs waarvan de mantel lichtjes doorgeschuurd was maar zij kwamen echter niet met elkaar in contact of ook niet met de massa. Maar... vermoedelijk bij het starten bij vochtig weer zal er hier een vonkoverslag plaats gevonden hebben (80 Volt) en dat heeft tot gevolg gehad dat de wagen soms niet startte.
goh, ja das weer wat anders. Das leuk en handig om te wetne, ze hebben niet klem gelegen oid ?
Ze zaten wel net op de rand van een plastieken huls die als bescherming dient van deze kabelbundel
waarschijnlijk daar dus klem gezeten. tja kan gebeuren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar