Deze Berlingo heeft een Lucas pomp. Bij stationair draaien rookt hij ietsje blauwe rook. Geef je dan gas, dan komt er een gigantische rookwolk. Ook bij langzaam rijden en optrekken en enorme rookwolk. Rijdt je echter met half gas en zo'n 80 km/uur, dan is het roken over.
We hebben de carterontluchting en ook de luchtfilteraansluiting al los gegooid, dus denken niet direkt aan olie.
Vermoeden zelf de brandstofpomp mn de vervroeging die niet regelt ofzo. Iemand ervaring met dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen directe ervaring mee. Zou misschien (een van) de verstuivers niet meer fris zijn?
het klinkt meer als klepstelen waar de olie langsloopt of zuigerveren die versleten zijn; slijtage van het blok dus; kapotte brandstofpomp is zwarte rook(onverbrande diesel)
17 jaar
wat is de kilometerstand?
17 jaar
Zit sinds 4 jaar een revisiemotor in die nu 80.000 km gelopen heeft.
Waar ruikt de rook naar? Rook van motorolie lijkt me duidelijk herkenbaar.
Met 80.000 km zou ik het ook eerder zoeken in de brandstof dan in slijtage.
Vrees dat het toch olie is. Auto gebruikte nl. wel vrij veel olie en rijdt alleen maar korte afstanden.
Ga eerst maar eens overleggen of we het blok verder moeten loshalen. Wordt vervolgd.
er zijn chauffeurs met name van bedrijfsauto's die zo'n blok, hoe strk ze ook zijn met het grootste gemak stuk krijgen onder de 100000.
17 jaar
Auto is ingeruild en we gaan in onze vrije tijd het blok maar eens uitelkaar halen.
Kan nog wel even duren, maar als ik het niet vergeet kom ik er tzt op terug.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar