we hebben op de zaak een c5 2.0 hdi die in nood loop overging daar we zelf geen uitlees gereedschap hebben hebben we hem naar de vakgarage gebracht waar die ook gekocht is ; hij heeft 102000 km gelopen.
ze hebben de lucgtmassameter vervangen maar toen we de auto weer in ons bezit hadden ging hij weer over in nood loop dus geen trekkracht meer en topsnelheid was laag.
de auto staat daar nu weer maar ze hebben het nog niet op kunnen lossen en zodra ze gaan rijden gaat hij na even over op noodloop.
morgen gaan ze weer verder maar weet iemand van jullie misschien iets want zo zit er weinig schot in en loopt de rekening op.
normaal doen we alles zelf maar dar ikgeen beschikking heb over een kast is mijn vraag weet iemand iets en /of kan ik zelf nog want uitzoeken zonder kast of de garage helpen in de goede richting.
groetjes ja.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
die weet ik niet zou ik morgen aan de garage moeten vragen.
jan.
Het helpt als je een foutcode weet te melden.
Turbo kan vastzitten door vervuiling. Is soms met een reiniging op te lossen en komt vaker voor zoals je op de site wel kunt lezen. Maar er kan natuurlijk ook een andere oorzaak voor zijn en daarom is uitlezen het eerste wat je moet doen.Zie ook topicnummer 50929 betreft daar een C8 HDI met een zelfde klacht.
ik de storingscodes gekregen ze zijn uitgelezen met een bosch kast.
0235 laaddruksensor signaal tegroot.
0245 regelafwijking drukomzetter.
5390 esp zonder verdere aanduiding.
antivervuilingssysteem werkt onvoldoende.
p.s.
zitten winterwielen onder zonder signaal gevers terwijl deze bij de orginele velgen wel zitten maar deze zitten er al drie maanden op.
groetjes jan.
Antivervuilingsysteem daar wordt FAP (partikelfilter) mee bedoeld denk ik.
Het lijkt erop dat het in verband staat met de fouten 0235 en 0245. Hier rust dan wel de grote kip of ei vraag op.
Is er teveel tegendruk in de uitlaat?
Of zit simpelweg de turbo VGT vast zoals Siem al aandroeg?
Meer meten is meer weten hier.
antivervuiling werkt onvoldoende staat waarschijnlijk op het display in de auto. de storing 0235 is denk ik de sensor bij het luchtfilter(pas geen filter vernieuwd).deze meet druk. fap zit hier niet op. alleen bij een 2.2 hdi. gr vtr
Om een juistere indruk van het gedrag van het voertuig te krijgen is het noodzakelijk om de parameters van het voertuig te lezen en u niet te hard gaan concentreren op de storingscodes omdat deze je vaak een misleidend idee geven (zie mijn probleem met de C8 in noodloop). In jouw geval moet je de parameters die betrekking hebben op injectie al rijdend uitlezen (met 2 personen) en kijken welk signaal verkeerd is of wegvalt vlak voor de wagen in noodloop gaat. In jouw geval zou ik letten op de gemeten turbodruk en het massaluchtdebiet. Kijk dus wat er misloopt op het moment dat de wagen in noodloop gaat vooraleer je misschien onderdelen gaat vervangen.
Controleer ook voor je vertrekt of er genoeg vacuumdruk op het systeem zit en verwissel eens de elektrokleppen die de egr en de turbo aansturen. Succes
zo jongens het heeft even geduurd maar het is voor elkaar ik heb de auto eerst een poos laten rijden om tekijken of het goed bleef gaan de oorzaak was een gescheurde vacuum leiding van de egr klep ; het blijkt zoals de citroen dealer zei dat het niet iets was dat veel voor kwam.
ieder geval een ieder bedankt voor het mee denken.
groetjes jan.
ik lees deze topic nu pas en ok ik heb een lekke vacuumleiding meegemaakt (in een fiat) ook deze auto gaf na doortrekken een noodloop aan
na uitlezen van turbodruk gf deze te hoog aan waardoor motor in noodloop kwam
electronisch alles gecontroleerd geen fouten of problemen toen aansturing bekeken en de turbodruk liep te hoog op waardoor noodloop inkwam
ook hier was dus de vacuumslang gescheurt vervangen en klaar
De oorzaak van deze storing is een gebrek aan vacuum geweest door lekkage. Daardoor werkt de turbodrukregeling (vacuumgestuurd) niet goed= storing 0235 en 0245
Ook werkt daardoor de EGR klep niet goed waardoor storing antivervuilingsysteem ontstond.
Een storing in de turbo regeling is ALTIJD een reden voor de mm om in noodloop te gaan en de trekkracht te beperken, minder of geen turbodrukregeling.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar