close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C5: niet aan slaan C5 2.0 hdi

Bouwjaar: 2004

Wij hebben het volgende probleem met een C5
2.0 HDI automaat

De motor slaat af en toe niet aan.
Voor dit probleem zijn de opvoerpomp en de drukregelaar op de hoge druk pomp al vervangen.

De auto geeft in zijn systemen geen storingen aan en als we de parameters bekijken lijkt alles toch goed te zijn.
Als de auto aanslaat dan loopt hij meteen mooi zonder te roken
Het maakt niet uit of de auto warm of koud is
Als hij niet start en de klant wacht bijvoorbeeld 10 minuten dan start hij in 1 keer wel

Motortoerental tijdens starten 224 t/min
Gemeten brandstofdruk 305 bar
Spanning verstuivers 78 V
Accu spanning 10,13 V maar slaat dan wel aan

Wij denken aan de volgende dingen :
· De hoge drukpomp
· De computer zelf
· accu

Hoe denken jullie daar over en hebben jullie nog andere ideeen


Geplaatst door

ywcit (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo. ik zit toch de denken aan de verstuivers. gr vtr

vtr123 0
badge

18 jaar

Is het signaal van de nokkenassensor OK?

Hendrik4290 0
badge

18 jaar

Probeer de reserve sleutel eens een week misschien weigerd je electrische sleutel soms ...

Als hij niet start controleer dan eens bij de parameters of de sleutel herkend wordt en de motormanagement computer wordt ontgrendelt, zoniet dan ligt het aan de transponder.

Grietje 0
badge

18 jaar

De accu kan de boosdoener zijn; onder de 10 volt kan het HDI systeem niet werken.
De computer slaat echter pas een storing op in het geheugen als de accuspanning lager is dan 7 volt.

cms 0

18 jaar

Als computer vergrendeld is, kan je geen parameters uitlezen. Meet de retour eens van de verstuivers, indien deze OK is, HD-pomp.

GOVA 0
badge

18 jaar

hallo. is er al een oplossing voor dit probleem. gr vtr

vtr123 0
badge

18 jaar

nog geen oplossing verstuivers zijn oke

ywcit 0
badge

18 jaar

weet je zeker dat verstuivers oke zijn?
probleem kan daar heel goed aan liggen.

heb het zelf ook eens meegemaakt, daar waren 2 van de verstuivers met ietsjes meer brandstof in het retoursysteem.

ruuddejong 0
badge

18 jaar

controleer de bedrading van de drukregelaar stekker naar de kabelboom. Mogelijk dat onderstaande oorzaak ook bij C5 HDI kan optreden



Recent nog zo'n geval gehad met een Xantia HDI. Lexia gaf storing: circuit drukregelaar onderbroken of kortsluiting met massa.
Motor liep goed en kon zo opeens uitvallen.
Daar waar de draden van de stekker van de drukregelaar bij de `stam` van de kabelboom komen, waren ze doorgeschuurd langs het plastic frame waar de kabelboom door gaat.
Dan kreeg je 'm hele tijd niet aan de praat en later (als de draden weer genoeg contact hadden) liep de motor weer.
Bedrading hersteld en probleem opgelost!

viper 0
badge

17 jaar

als er een opvoerpomp aanwezig is in de tank dan kan het wel eens een stekkerverbinding zijn in de bsm zekeringkast motorruimte die slecht contact maakt of er gewoon uitbrandt probleem vaak de ene keer slaat de motor goed aan de andere keer niet

andreas08 0
badge

17 jaar

hallo heren

ik heb ook een C5 hdi 2001 en ik heb ook het zelfde probleem de auto wilgewoon niet starten
de volgende dingen zijn al vervangen
de hdi pomp vervangen verstuivers getest alles was goed ik heb 1400 euro uitgegeven aan de citroen dealer
dat ding wil gewoon niet starten maar als je met de remreinger spuit in de spruitstuk dan start de auto in een keer

weet u mischien waar het aan kan liggen ik weet geen raad meer

alvast hartelijk bedankt

fred3309 0

16 jaar

het heeft geen nut om in een topic van [b]2007[/b] te reagerem, maak liever zelf 1 aan. wij hebben nog niet zo lang precies zom klacht gehad, zelf niet aan gewerkt. hebbne ze bij de dealer de BSI al in showroom stand gezet?BDP ensor nog goed? Brandstofdruk goed? Raildruk sensor goed, hoeveel spanning geeft hij aan ?

@ citroënmonteurtje: Het heeft ook geen nut om daar weer op te reageren.
@ fred3309: maak even een nieuw topic aan.

Topic gesloten.
mvg,
moderator.

Hans4040 1315
badge vip badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.