C5 V6 break automaat van 12/2003
144dkm
Laatste +-60dkm op LPG
Paar dagen geleden bij het eerst onderhoud(bij mij) de afdekkingskappen verwijderd.
Toen opgemerkt dat de KVS veel te hoog stond.
Na 15minuten stilstaan zat er nog (te?) veel druk op het syteem)
Bij koude motor KVS op pijl gezet(tegen de minimum), bij warme motor tegen de max, geen probleem.
Autostraderit gedaan, weer veel te hoog.
Afgekoeld, pijl stond nu tegen de max.
Systeem terug ontlucht, zeer veel luchteruit.
Vandaag systeem afgeperst bij warme motor, druk daalde heel traag.
Starten, draaien, gasgeven, geen drukverandering.
Volgas tegen de begrenzer, druk stijgt van 0.3 naar 0.45bar.
Duidelijk Cilinderkoppakking lijkt mij??
Alle tips welkom!
mvg
Ruben
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt mij inderdaad koppakking.
de beste test is om koelvin in te laten slaan dan koelsysteem op druk brengen
daar mag de druk dan niet meer bovenuit komen bij de volgende keren dat de koelvin inslaat
dan is de test pas goed gedaan of de koppakking defect is
maar heb je ook gecontroleert of de capaciteit van de radiateur voldoende is ???
Al opgelost?
16 jaar
Jazeker, Verdamper was lek.
Deze is van het nieuwe type dus inpirincipe onmogelijk, maar er zal een scheur/barst ingeweest zijn waardoor er dus LPG in het koelwater systeem kwam...
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar