Citroën Jumper: Citroen Jumper diesel

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel

Onze Jumper is net geen 3 jaar en de rollager (rollement) van de passagierkant is defect, op zich niet zo een groot probleem maar het rollement is zodanig vast gelopen dat alle stukken dienen vervangen te worden, de garagist heeft echt alles geprobeerd, maar het is niet uit het huis te persen.
M.a.w. een rekening dus om U tegen te zeggen.
Citroen heeft volgens een bevriende mekanieker nu blijkbaar een zwaarder type van rollement uitgebracht voor de Jumper, dus is er blijkbaar toch iets aan de hand, zijn dit gekende problemen bij de jumper, en zo ja valt dit dan niet onder de garantie, de normale garantieperiode is vervallen maar bestaat er geen tussenkomst in geval van productiefout?

lMaes

Geplaatst door lMaes (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Luc,

Wat is een rollemant?

Hans

Thijs11395 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als ik het goed begrijp, een wiellager.

lMaes (0), 15 jaar geleden

klopt in Belgie noemen we dat een rollement of rollager, in Nederland is dat blijkbaar anders.
Ik ben zelf al met de stukken naar een bevriend bedrijf geweest omdat de garagist van Citroen er met zijn 12 tons pers niet in slaagde om ze er uit te persen, maar zelfs met 20 ton is er geen beweging in te krijgen, blijkbaar is dit probleem gekend bij Citroen maar zwijgen ze in alle talen, bewijs de nieuwe wiellagers zijn van een ander en zwaarder type.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

geen gekent probleem, meschien heb je gewoon een keer pech ;)


heb er al een paar vervangen (en dat kwam puur door de onbenullige bestuurder )


die gingen er vrij goed uit was ook uit 03

asx (0) PRO, 15 jaar geleden

geen gekent probleem, ik betwijfel het, ik hoor andere geluiden zo van compleet huis met lager en naaf vervangen

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

laat ik het dan anders formuleren, het is bij ons geen gekent probleem, tot nu toe als het moest alleen nieuwe lagers monteren ging vrij makelijk

Sieperman (0), 15 jaar geleden

De lagers willen inderdaad wel eens heel vast in de fusee zitten. het wil wel eens helpen om deze een beetje te verwarmen met een brander. Bij ons op het werk hebben we een keer gehad dat ie met 40 ton en stoken opeens loskwam. "De klap die hiermee gepaard ging deed de baas uit z'n kantoor komen." Heb zelf eens één vervangen bij 60.000 km. Dat lijkt me vrij vroeg maar dat gebeurd dus vaker.

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

op de boxer hebben we er ook al enkele moeten vervangen, en 1 keer hebben we de fusee ook gewoon stuk geperst.

willy10 (0), 15 jaar geleden

Heb bij mijn jumper 2003, 1,5 jaar geleden de voorste wiellagers ook moeten vervangen op 85oookm,stond in Frankrijk in een erkende citroengarage voor een ander probleem(polie waterpomp of zoiets 450€)maar de garagist zij dat deze 2 problemen typische citroenproblemen zijn ,er was een probleem met de wiellager aan de kant chauffeur maar bij citroen in belgie hebben ze beide veranderd(+/-500€),anders stond ik er zeer snel terug zeiden ze.

Nu bij 120.000km weer rollager moeten vervangen(voor kant chauffeur).Uitlezing t° meter gaat niet staat onmiddelijk op 50% bij koude of warme start.????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.