We hebben hier een Jumper 2.0 HDI staan die niet wil starten.
Niet bij koude motor en niet bij warme motor.
Als je hem aansleept loopt hij binnen 1 meter.
Verstuivers zijn getest en goed.
Startmotor lijkt snel genoeg rond te draaien.
Bij uitlezen geen storing.
Iemand enig idee?
Geplaatst door DGH (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden
zal wel simpel klinken is de accu nog voldoende op spanning ?
Leo65141 (0) PRO, 15 jaar geleden
Gloeit hij wel ??? ik zou is meten op de gloeibougies
Gloeirelais willen wel eens defect gaan
teczwolle (0) PRO, 15 jaar geleden
en wat is de gemeten druk en doelstelling druk van de dieselolie?????
geen lekkage op de retour van de verstuivers???
sinds wanneer is dit is dit na vervangen distributie riem?
is je nokkenassensor/fase sensor nog goed?
zoveel dingen om eerst te checken
DGH (0) PRO, 15 jaar geleden
Druk van de pomp is 300 bar, verstuivers zijn goed, nokkenassensor is goed.
Uitgelezen bij de dealer, ook geen storing.
UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden
Weet je zeker dat hij snel genoeg rondstart?
Oiram
hbr (0) PRO, 15 jaar geleden
Heb bij een peugeot 307 hdi dit ook al meegemaakt dat het wel klonk of de starter snel genoeg rond ging, maar na het plaatsen van een nieuwe starter was het startprobleem wel opgelost. Bus voorin de starter iets ingesleten en de starter draait iets te zwaar.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Gr Hbr
DGH (0) PRO, 15 jaar geleden
Oplossing:
De start-druk van de pomp was te laag, pomp laten reviseren en hij start weer prima.
jhl (0) PRO, 15 jaar geleden
DGH, oppassen. Hopelijk heb je gelijk. Maar wij hebben vorig jaar identiek probleem gehad. Klant is toen bij ons weggebleven en pomp laten reviseren. Auto heeft zes maand gelopen en terug van hetzelfde laken een broek.
Blijkt nu dat bij deze 20 HDI de EGR een grote boosdoener is................
Suc6
P.S. Hopelijk was het bij dit geval wel ok.
Grietje (0) PRO, 15 jaar geleden
ja, 300 bar is toch genoeg om te kunnen starten