Hallo,
Ik ben nu 3 weken eigenaar van een citroen saxo 1.6 vtr uit 1997. Er staat ongeveer 180000 km op de teller.
Toen ik de auto kocht kwam ik er achter dat het oliepijl laag stond, net onder minimum.
Deze gelijk bijgevuld en afgelopen 3 weken regelmatig gecontroleerd. De auto reed heerlijk en starte zonder problemen in 1 keer. Net nog 60 km mee gereden. Daarna heeft hij een half uur stil gestaan en nu start hij niet meer. Ik probeerde hem te starten en hij ging 2 seconden aan en viel daarna weer uit. Hierna wilde hij dus niet meer aan gaan.
Startmotor draait gewoon en accu is nog voldoende vol.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandt het motor storings lampje (K lampje) wel?
reserve sleutel al geprobeerd ?
gaat hij niet rond (geen geluid onder de motorkap tijdens starten)
of slaat hij niet aan (wel geluid van het starten maar de motor wil niet lopen)
of blijft hij 3 seconden lopen en slaat dan weer af?
indien het de 3de optie is, dan is je startblokkering actief, probeer even de reserve sleutel
[quote=Renaultmonteurtje]brandt het motor storings lampje (K lampje) wel?
reserve sleutel al geprobeerd ?
gaat hij niet rond (geen geluid onder de motorkap tijdens starten)
of slaat hij niet aan (wel geluid van het starten maar de motor wil niet lopen)
of blijft hij 3 seconden lopen en slaat dan weer af?
indien het de 3de optie is, dan is je startblokkering actief, probeer even de reserve sleutel[/quote]
Motor storingslampje brand, motor slaat gewoon niet aan. Vandaag nog eens geprobeerd maar het mocht niet helpen.
Reserve sleutel ook geprobeerd maar dat helpt ook niet.
Ook heb ik geprobeerd wat er in het handleidingsboekje staat, dus de verschillende startmethodes.
13 jaar
als je de auto op het contact zet, hoor je dan ook wat zoemen aan de achterkant ?
[quote=Renaultmonteurtje]als je de auto op het contact zet, hoor je dan ook wat zoemen aan de achterkant ?[/quote]
Alleen contact aan? of proberen te starten?
zal zo eens kijken.
13 jaar
bij contact aan, moet je ca 5 sec een zoem horen
heb je net voor je de auto hebt stilgelegd een put of steen of kant ofzo geraakt.
zoja dan zou ik eerst eens proberen om de veiligheid weer er af te halen.
als ik me goed voorheb zit die in de motorruimte aan de rechtse kant tegen het schutbord.
is een rode of zwarte rubberen knop die je kan indrukken
mvg
[quote=Renaultmonteurtje]bij contact aan, moet je ca 5 sec een zoem horen[/quote]
Samen met een vriend gekeken(wie ook monteur is) Bougies eruit gehad en nog wat andere dingen.
Uiteindelijk zei ik dat van dat zoem geluid en getest en we horen helemaal niks.
Ik ga mijn saxo naar een garage laten slepen en het daar laten doormeten.
Bedankt iig.
13 jaar
[quote=Mas2011]heb je net voor je de auto hebt stilgelegd een put of steen of kant ofzo geraakt.
zoja dan zou ik eerst eens proberen om de veiligheid weer er af te halen.
als ik me goed voorheb zit die in de motorruimte aan de rechtse kant tegen het schutbord.
is een rode of zwarte rubberen knop die je kan indrukken
mvg[/quote]
Zit die wel op een saxo? heb niks kunnen vinden en ben ook nergens tegen aan gereden oid.
13 jaar
meet even als de pomp 12Volt krijgt, krijgt hij dit, geef dan met beleid met een rubberen hamer aan de onderkant van de tank een klap, dan sprint de pomp met een beetje geluk los en hoef je niet te slepen
ben je lid van de ANWB
die heeft een saxo zeer zeker. vorige week nog een saxo gaan depaneren met zo goed als dezelfde problemen knopje ingedrukt en auto reed weg zonder problemen.
[quote=Mas2011]die heeft een saxo zeer zeker. vorige week nog een saxo gaan depaneren met zo goed als dezelfde problemen knopje ingedrukt en auto reed weg zonder problemen.[/quote]
Serieus ik hou van jou, bedankt.
Was nog eens zelf gaan zoeken onder de motorkap. Kon het niet vinden, boekje gezocht en vond in een keer iets over een brandstoftoevoerblokkering. Knopje ingedrukt en voila.
Echt super bedankt!
13 jaar
[quote=Renaultmonteurtje]meet even als de pomp 12Volt krijgt, krijgt hij dit, geef dan met beleid met een rubberen hamer aan de onderkant van de tank een klap, dan sprint de pomp met een beetje geluk los en hoef je niet te slepen
ben je lid van de ANWB[/quote]
Jij ook bedankt voor de hulp!
13 jaar
Nou 2 dagen mee rond gereden, een keer of 5 keer gestart denk ik. En net weer hetzelfde probleem.
Dus ik die knop indrukken, en nog steeds niet starten.
Is er een mogelijkheid om die knop eraf te halen, zodat hij niet meer in de beveiliging schiet?
mvg
13 jaar
ja je kan de stekker doorverbinden dan schakel je de bots schakelaar uit, maar als je vriend ook monteur is , dan kan hij de oorzaak toch wel vinden brandstof aanwezig? vonk aanwezig? afijn dat weet deze monteur ook wel
[quote=jan5047]ja je kan de stekker doorverbinden dan schakel je de bots schakelaar uit, maar als je vriend ook monteur is , dan kan hij de oorzaak toch wel vinden brandstof aanwezig? vonk aanwezig? afijn dat weet deze monteur ook wel[/quote]
Heeft hij ook naar gekeken, vonk is aanwezig.
Enigste wat mis is is dus dat hij geen brandstof krijgt. Het lijkt me ook logisch dat het gewoon door die knop komt. Dat was 2 dagen geleden ook, in de tussen tijd heeft die het gewoon perfect gedaan.
13 jaar
controleer of de pomp spanning krijgt, zo ja probeer dan wat Renaultmonteurtje schreef in# 10 ( je moet er maar op komen)
[quote=jan5047]controleer of de pomp spanning krijgt, zo ja probeer dan wat Renaultmonteurtje schreef in# 10 ( je moet er maar op komen)[/quote]
Kan het niet zijn dat de pomp geen spanning krijgt als die blokkering actief is? Want je hoort de pomp namelijk ook niet aan gaan als je het contact omdraait.
Ik kan sowieso pas morgen gaan kijken want me auto staat nu 4 km verderop aangezien ik hem daar toen had geparkeerd.
We hadden trouwens daarstraks nog het rubber van de schakelaar afgehaald, toen zag je een witte druknop die weer een metaal systeempje omlaag duwt zodra de knop dus word ingedrukt.
Zover ik weet komt dat metalen systeempje omhoog wanneer de blokkering word geactiveerd? Het metalen systeempje stond iig omhoog toen we hem probeerde te starten.
13 jaar
dat kan zeker zo zijn
[quote=jan5047]dat kan zeker zo zijn[/quote]
Dus zou sowieso de schakelaar eruit gehaald mogen worden? Lijkt me dat de kans heel groot is dat het gewoon aan de schakelaar ligt? Wat zou anders ook de reden kunnen zijn dat de blokkering vorige keer actief was gezet?
En als de pomp het zou begeven lijkt het me logischer dat dit onder het rijden zou gebeuren of wanneer de auto een tijd stil staat(wat dus niet is geweest)
13 jaar
Kabeltjes van de branstof blokkering doorverbonden. En mijn saxo starte weer.
Bedankt voor jullie hulp.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar