Hallo,
Ben sinds kort in het bezit van een 2.0 Turbo CT SX van 1995, een mooie auto die heerlijk rijdt alleen ik heb 2 punten. Ben zelf niet echt technisch en zou graag van de techneuten op deze site informatie willen voordat ik een garage bezoek. Volgende problemen doen zich voor
1 Koppeling gaat zwaar. Schakelen gaat prima, alleen het indrukken van de koppeling gaat zwaar voor de rest rijd de auto prima, heb her en der horen zeggen dat de drukgroep vervangen moet worden en dit een kostbare zaak is.
2 interieur ruikt lichtjes naar koelvloeistof. Tijdens het rijden ruikt het in de intereur licht naar koelvloeistof, niveau van de vloeistof blijft gelijk en hoef niet bij te vullen, is dit te verhelpen
Alvast bedankt voor de reacties
Sedko
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de voorruit aan de BINNEKANT ook lichtelijk vettig ? zo ja kachelradiateur lek. dat wordt een dagje schroeven (dashboard moet er uit)
zou uit mn hoofd waren de bakjes v/d 2.0 turbo vrij kl0t3 om er uit te halen
Monteurtje, bedankt voor de snelle teurgkoppeling. Vettigheid op de vooruit heb ik niet op gelet, zal er morgen naar kijken.
Als het niet vettig is, wat zou het probleem dan mogelijk kunnen zijn?
15 jaar
slang aansluiting op de kachel radiateur meschien. afpersen van het koelsysteem zal eventueel meer duidelijkheid gegeven.
Garage vermoed inderdaad de kachelradiateur en wat betreft de zware koppeling, probleem is niet de drukgroep maar de koppeling zelf, advies was om beide gelijk te vervangen omdat het toch al open ligt.
GEzien de kosten laat het niet maken maar rij het gewoon totdat het niet meer kan :)
Citroenmonteurtje bedankt voor de informatie
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar