Citroën Berlingo 2006: Cylinderbus te hoog

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: TU3JP, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

De voering of cylinderbus het dichtst bij de distributieriem blijkt iets (een 0.15mm) hoger te staan dan het motorblok en ook iets hoger dan de voering daar rechts naast.

- Hoe valt dit op te lossen?
- Wat is de beste koppakking voor deze motor?

Alvast dank ;-)
Tony

tonykiko67

Geplaatst door tonykiko67 , lid sinds 4 weken geleden

4 Reacties

Theo Sparenburg, 3 weken geleden

Kan dit niet te maken hebben met de onderste afdichting van de bus? Motor niet verdraait zonder kop?

vr.gr. Theo

tonykiko67, 3 weken geleden

Geen idee of dat met de onderste afdichting te maken heeft, en hij is (hopelijk) ook niet verdraaid zonder kop, anders zou ik vermoeden dat er nog een bus omhoog zou zijn gekomen.
Het is echter wel de bus waar de visjes in het koelwater zaten op en neer te dansen.
De pakking blijkt op het zicht ook niet meer ingedrukt te zijn op die bus.
Misschien dat de collega sleutelaar fout heeft gemeten, met een gewone aluminium meetlat en voelermaatjes, tsss....

harry4203 PRO, 3 weken geleden

Je moet de bus wel met speciaal gereedschap aandrukken als je de uitsteekhoogte wilt meten, zo lukraak kijken met de kop eraf werkt niet.

    Daar kan ik me wel in vinden, gezien de kop vlak is lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat de bus naar boven komt, en al zeker niet zonder de nodige sporen na te laten in de koppakking. - tonykiko67, 3 weken geleden

tonykiko67, 3 weken geleden

Ik rij zo meteen naar de garage waar de auto staat en ga het blok zelf eens bekijken.
Wellicht ga ik gewoon de koppakking met rekbouten vervangen en hopen op goede afloop.

Klopt het dat die koppen zelden krom trekken?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.