Hallo.
Ik ben bezig een vervangend motorblok klaar te stomen voor mijn camper,waarvan het blok is vastgelopen.Bij het controleren van de distributieriem kom ik iets tegen wat ik niet vertrouw.
In het werkplaatshandboek staat dat het merkteken op het vliegwiel tegenover het merkteken op het blok moet staan.Dan moeten er tussen de merktekens op het nokkenastandwiel en het krukastandwiel 35 tanden van de riem zitten.Als ik dat doe,staat het merkteken op het nokkenastandwiel 1 tand verkeerd ten opzichte van de bout in het blok.Zet ik die 2 wel tegenover elkaar,dan staat het merkteken op het vliegwiel ongeveer 3 cm onder de markering.Doe ik iets fout,of hoort dit zo?
Tevens zit er beweging in de as van de turbo.Ik kan deze een stukje op en neer bewegen.Hoort die speling erin te zitten,of is het slijtage?
Groet,Michel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
beste michel sorry ik kan je er niet mee helpen ik lees nu pas je vraag maar ik heb een andere vraag kun je mij de afstelgegevens eens doormailen ik heb ook zo een camper en ik heb probleemen met starten en rookt hhelhard als hij koud is denk mischien ook de afstelling voorbaat dank
jaak.verhulst@versateladsl.be
Michel,
ik heb de distributieriemen van mijn C25 vervangen, met ingebouwde motor. Ik vind met de beste wil geen merktekens op het blok om het vliegwiel te positioneren.
In oorspronkelijke toestand stond het merkteken van de nokkenas 1 tand verkeerd, ik heb nu alles gezet zoals beschreven in de manual maar het blok draait vierkant. Bent u uit uw probleem geraakt?
Groeten, Robert
15 jaar
welk handboek gebruik je
van de camper of citroen
er staat mij bij dat je met paspenen werkt op citroen
Pocketmanual van Peter Russek voor Citroën C25, Talbot Express, engelstalig. Vrij slechte schetsen. De camper is zelfbouw, zie www.bloggen.be/pijpops_camper
In het handboek staat vermeld dat het tandwiel van de injectiepomp met twee boutjes van M8x40 moet geblokkeerd worden, doch ik heb enkel twee gaatjes van M6, als ik daar boutjes indraai stuiten die op een meedraaiende ring, lost dus niets op. Ik heb nu wel een ingeslagen punt op één tand gevonden, mogelijk een merkteken, nu nog een merkteken op de behuizing vinden. Weet u waar het vast merkteken staat voor het vliegwiel te positioneren?
Dank bij voorbaat,
Robert
15 jaar
volgens mij zit er als de voor zijde naar je toewijst aan de rechter zijde in het blok een pasgat
kan een boor van dacht 6mm in en dan in t vliegwiel
maar nogmaals weet t niet zeker
missch dat de moderator uit annaparochie hobby club of een citroen specialist dit beter weet
Topic dateert van AUG 2008.........................
Gr. paul
Nou, Robert....da`s een heel gedoe hoor.
te veel om hiet uit te leggen, daarom heb ik je een pdf. bestand gestuurd,
met de complete handleiding (Engels, maar dat is geen probleem begrijp ik)
mvg,
Hans.
hans had ik t nou goed met blokkeeer pennen
Nee Jerry, er zijn geen gaten voor blokkeerpennen........
ik stuur jou ook even het pdf. bestandje,kan je zien wat een gedoe het is.
ALS er merktekens op het vliegwiel staan, heb je mazzel........
mvg,
Hans.
Hans,
hartelijk dank voor uw info, ik heb dus een probleem! Vermoedelijk is het tandwiel van de injectiepomp verlopen, en zoals vermeld in uw info: GEEN merktekens. Ik heb nu wel een ingeslagen punt op één tand gevonden, ik ga nog ten rade bij Jan in Tricht, Gelderland. Hij koopt zowat alles wat betaalbaar is op van C25, J5 en Ducato. ALs hij nog een gedemonteerde motor heeft liggen kan ik zien hoe het hoort te zijn.
Ik hou u op de hoogte.
Robert
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C25 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar