Citroën Xm: Distributie Riem

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2100 turbo

Ik Wou De Motor Grondig Aanpakken. Ditributieriem Looprol Spanrol En Waterpomp Vervangen. Voor Dat Ik Met Het Ontkoppelen Van De Riem Begon Alle Drie De Blokeer Pennen Geplaatst En Alles Afgetekend. Wat Me Opviel Was Dat De Krukas Niet Precies Op Zyn Punt Stond, Hy Stond 1 Tand Te Ver Naar De Looprichting. De Oude Riem Lag Volledig Los En Versleten. By Het Ontkoppelen Van De Spanrol Geen Probleem. De Nieuwe Riem Erop Gelegd, Maar Wat Opviel Was Dat De Riem Tussen De Krukas En De Dieselpomp Niet Aangespannen Was, Maar Wel In De Juiste Vertanding Zat. Dus Riem Spanning Eraf Gehaald En De Motor Met De Hand 2x Rondgedraaid En De Paspennen Terug Geplaatst.
En Wat Blykt: Ik Kan De 8 Mm Pen Niet Meer In Het Pasgat Krygen Van De Starterkrans. Riem Is Nu Wel Gespannen Tussen Krukas En Dieselpomp.
Kan Iemand Me Uitleggen Wat Hier Eigelyk Aan De Hand Is?
De Motor Is Goed Met De Hand Rond Te Draaien.
Wat Ik Me Nu Afvraag Is De Spie Die De Oliepomp En De Poeli Aandryft 1 Tand Te Ver Staat Volgens De Markeering Op Het Blok. Ik Zou Zo Denken Dat De Spie In Het Midden Van De Markeering Zou Moeten Staan, Of Zie Ik Dat Verkeerd?

Groeten Jozef

jozef 1750

Geplaatst door jozef 1750 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën XM? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hans4040 (320) PRO, 13 jaar geleden

Jozef, waarom elk woord met een hoofdletter?
Dit leest onprettig...

mvg,
Hans.

style_art (0), 13 jaar geleden

[quote=Hans4040]Jozef, waarom elk woord met een hoofdletter?
Dit leest onprettig...

mvg,
Hans.[/quote]
Ik Dacht Nu Net Hetzelfde
Arno

jozef 1750 (0), 13 jaar geleden

Deze reactie is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Klagen over deze reactie niet mogelijk.

Het moderatorteam.

Hans4040 (320) PRO, 13 jaar geleden

zie bericht hierboven.

moderator.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Jozef draaide de motor met de oude riem ? Als de nokkenas 1 tand achter staat kunnen de kleppen de zuigers raken. De ruimte is minimaal ,dus fouten geeft schade. Succes.

jozef 1750 (0), 13 jaar geleden

ja hy liep prima maar hy stond 1 tand te ver in de draaie richting en de riem stond gespannen tussen de krukas en de diesel pomp de 8 mm pen was niet in de starterkrans te krygen,
heb het zo opgelost nokkenas vastgezet alsook de dieselpomp de krukas was afgetekend door mezelf en de tanden geteld tussen al de riemwielen, dus de krukas tegen de draaie richting in 1tand terug gezet riem erop gelegd en de riemspanner niet aangespannen krukas 2x in de draaie richting gedraaied,nu paste de pen van 8mm precies in het gat van de starterkrans, maar wat blykt nu de spi of kal die de oliepomp aandryft staat nu 1 tand te ver maar de 3 stelpennen zitten op zyn plaats en riem netjes overal gespannen by het nazien van de kulas bleek dat hy er ooit is afgeweest wat daarby verkeerd gegaan is weet ik niet maar heb zo het vermoeden
motor heeft op die manier honderde of duizende kilometers mee gelopen ,heb hem ondertussen gestart heeft ongeveer 1 uur gelopen en het gaat prima temperatuur van de motor is oke
er rest my nu alleen u te bedanken voor het eerlyke en fansoenlyke antwoord dat u my toegezonden heeft en hierby verlaat ik deze site voor eewig

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.