veerbollen vervangen spoeling gegeven nieuwe hoofd pomp gemonteerd en alles ontlucht, af en toe valt de stuurservo uit dan werkt het weer even maar noch te zwaar voor hydroactive ,de vering en de remmen werken perfect dan maar het stuur gedemonteerd zit niets meer in, geen radio bediening meer en geen censor te zien.
zou het kunnen dat dit gebeurd door het ontbreken van de stuurcensor
vraag 2 is wat is de volgorde van de montage onder het stuur en hoe ziet het eruit die stuurcensor,in het boek van haines is er niets terug te vinden over dit onderwerp
wat het stuur zelf betrefd zou dit toch de orginele uitvoering zyn maar hy schuurd tegen de afdichtings kap, in veronderstel door het ontbreken van de onderdelen
graag antwoord groeten jozef
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er niets op dat bij een hogere snelheid de bekrachtiging uitschakeld en bij de lage snelheid er weer bekrachtiging is
dank u, nu ben ik echt wyzer geworden het stuur blyft continu zwaar sturen, en hy komt ook niet meer in de midden stand terug ondertussen de sensor gemonteerd en het verbeterd niet groeten jozef
14 jaar
De riem slipt niet en de spanrol is goed.Ik wring met een sleutel op de poelie om zeker te zijn.Er zijn van die riempjes die niet fluiten als ze slippen en toch strak staan.Afgesleten poelie kan het ook zijn.
14 jaar
@ de student,
Citroën kent bij de XM een ander soort bekrachtiging, gezien het feit dat hij goed remt en de vering goed is volgens de TS in de OP. Zal het NIET de pomp zijn (deze drijft de vering, rembekrachtiging en Stuurbekrachtiging aan).
@ TS
Waarschijnlijk zit het probleem in het stuurhuis zelf
@TS:
Wat wel eens voorkomt bij de xm is dat de (kunsstof) aanzuigslang van de hd-pomp ergens in een klem is doorgesleten, de pomp zuigt dan lucht mee aan.
@TS en fordmonteurtje:
Dit geeft problemen vooral voor de stuurbekrachtiging.
De pomp gebruikt namenlijk 6 plunjers voor de stuurbekrachtiging. En slechts 2 voor het circuit van de vering en de remmen. De meeste lucht komt dus in het stuurcircuit terecht. Verder heeft het rem en veersysteem immers een drukaccunmulator die de druk op peil houdt. Het circuit van de stuurbekrachtiging heeft dit niet.
Ik heb nog niet begrepen of het om dirass of diravi gaat...
14 jaar
doe eens wqat reiniger op je lhm systeem, te verkrijgen bij de citroëndealer
(haal de lhm vloeistof uit je reservoir, kuis de filters, doe de reiniger er op en het gaat vanzelf weer beter gaan)
opgelet: niet langer dan 4000km of 6maanden in je systeel laten , kan gevolgen hebben zoals ; defekte drukpomp
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar