close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Saxo: doorslippen van nieuwe ambriage krukaskeerring ??

Bouwjaar: 2002, Motorcode: 1600 8v

hey, ik heb in mijn samengesteld blok ( onderblok van saxo, rest van peugeot :) ) het probleem dat mijn koppeling doorslipt bij het schakelen, dit alleen bij een tijdje sportief rijden gelijk riek ik precies ook verbrande olie binnenin ik heb gedacht aan krukas keerring ( en dus ook vervangen) maar nu is het nog steeds datzelfde.. de drukgroep, vliegwiel en disc zijn geschuurd en ontvet bij het veranderen, ( koppelingsset is ook zo dgoed als nieuw en merk = LUK)

ik heb me al wel laten wijsaken dat LUK niet zo goed zou zijn voor sportief rijgedrag iemand hier ervaring van ?
de motor heeft 125pk ipv 100 dus niet overdreven...

of zou het toch de keerring weer zijn ? hoe komt dit dan, er komt geen olie uit de carterventilatie ( darm op kleppedeksel) dus denk niet dfat hij teveel druk heeft ofzo

Geplaatst door

rowley (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de koppelingsplaat vet geweest , zoja , zal dit niet meer goed komen , olie is in het frictiemateriaal getrokken , en als de plaat heet wordt zal de olie eruit komen , met slippen /verbranden tot gevolg.
Hoe sportief rijd je , voet op de koppeling , vrije slag voldoende ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

sportief = cirquit zolder afentoe koppelingsslag is in orde, heb al geprobeerd met later en vroeger te zetten maar geeft geen verschil, slippen blijft hij doen.. ik heb het vliegwiel geschuurd machinaal met p80 en ontvet idem met de koppelingsplaat dus jij denkt dat met nieuwe koppeling het zootje opgelost zou zijn ?

rowley 0

11 jaar

Geen antwoord op mijn vraag gehad , is de plaat vet geweest ?
Een gewone koppeling is geen race koppeling , lijkt mij , je gaat er op een circuit toch anders mee om als op de gewone weg.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

je hebt het over een samengestelde motor peugeot en citroen
als dit geweest is om het vermogen te vergroten
dan heb je kans dat de koppeling dit grotere vermogen niet aan kan en gaat slippen
maar aangezien dit niet duidelijk vertelt wordt is dit een mogelijkheid

andreas08 0
badge

11 jaar

de disc was een beetje vettig denk ik maar niet dat het eraflekte ofzo.. een gewone koppeling is goed genoeg voor ieder gebruiik een racekoppeling geeft alleen iets minder verlies en gaat iets langer mee :) wat de samengestelde motor betreft kan dit geen probleem zijn en hij heeft maar 20 pk meer dan standard

rowley 0

11 jaar

Nee het lekt er ook niet af , het wordt opgezogen als een spons , een plaat die goed vet/nat geweest is , is vaak ten dode opgeschreven.
Maar nu even wat anders , slipt de koppeling ook , slaat deze door ?
Zo niet , ruik je dan niet wat anders , bv olie op je uitlaat bv. en is het niet de koppeling die je ruikt , dit geeft een andere lucht dan verbrande olie , het verschil ruik je echt wel.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

de koppeling slipt door als je schakeld van 3->4 bijvoorbeeld is het precies een automaat je ziet ( en voeld) de toeren op en neer gaan omdat hde boel doorslippert, dit is begonnen vorige keer op cirquit en na afkoelen was het terug okay .. tot hij weer warm werd, tis echt verbrande olie die je ruikt en geen remmen of koppeling hoe er olie op mijn uitlaat zou komen weet ik niet aangezien hij nergens lekt ( behalve krukas dan misschien opnieuw )

rowley 0

11 jaar

Dan zit er niets anders op dan uitbouwen en de boel vervangen, slippen gaat niet vanzelf weg.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.