Hij jongens,
ik heb hier een c5 2.2hdi staan waar het vaccuumleidingkje van de egr klep gescheurd was,met gevolg storing emissiesysteem.
Het rare heb sinds een maand of 3 de lexia 3 en die kan hiervan geen storing vinden terwijl het lampje we degelijk brandt.
Ben bij de buren geweest voor uit te lezen met universeel toestel en hij kan de fout wel vinden/wissen.
Heb naderhand nog eens voor expres de fout laten terugkomen en nog eens vanalles te proberen maar de lexia herkend de fout niet.
Vervelend maar hoe zou dit kunnen komen?
grtz
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien moet je de fout met EOBD uit lezen en niet specifiek met de Lexia.
Bekend "probleem" bij Citroen en Peugeot.
Lexia heeft toch ook een mode waarmee je EOBD uit leest?
Hij oldford alvast bedankt voor je reactie,dit wist ik alvast niet dat dit zo bij deze merken was.
Heb al ettelijke keren de lexia onder handen genomen qwa functies.
Maar ben de eobd functie in nog geen enkele letter tegengekomen.
Denk ook niet dat ik hem ga vinden!
Maar inderdaad heb hem op de universele met eobd uitgelezen.
Thans met storingen uitlezen waren er geen aanwezig.
Toen in de fuctie hangende storingen gegaan en storing aanwezig +gewist.
grtz
Kan kloppen, Onder EOBD-regels moeten sommige storingen voorkomen in 3 opvolgende ritten, voordat het een echte storing wordt.
Bij een voertuig dat voldoet aan EOBD, valt ook het lampje onder EOBD.
Dat mag alleen aangaan bij een EOBD storing, die met EOBD moet kunnen worden uitgelezen.
Er staat nergens dat diezelfde storing ook met specifieke software/apparatuur MOET kunnen worden uitgelezen. Mag natuurlijik wel.
Hij oldford,
Ik begrijp het ongeveer!
Dus met de lexia kan ik het nooit achterhalen.
Beter meerdere diagnose apperaten tegelijk.
Ik was toch van plan mij een universeel apparaat te kopen.
Wat raad je me aan ?
grtz wouter
Wouter, de Lexia heeft een Scantool, dit is een soortvan EOBD scanner, het is eigelijk net niks, om eerlijk te zijn (de scan tool). Voor het niet herkennen van storingen moet je de motor ECU updaten
fordmonteurtje, beperkt of niet, maar welke protocollen worden door Lexia in Scantool ondersteund?
K-lijn neem ik aan (dus ISO 9141-2 en ISO 14230), maar ook het Can-protocol wat vanaf 2008 verplicht is?
Ja beide worden ondersteun, maar het is een traag instabiel stukje software, wat erg traag is. een universele EOBD scanner is een stuk sneller en stabieler.
Ok bedankt voor de reacties
Kan ik wel mee verder.
Dan de vraag welk universeel apparaat? Ik denk dat je op PC-software gaat uitkomen en niet een hand scanner.
Eisen voor EOBD: Ondersteuning voor de 2007 specificatie - herkenbaar aan Mode (service) 0A (of 10) - Permanente foutcodes
of de mogelijkheid om de ecu naam in Mode 09 uit te lezen en de mogelijkheid tot uilezen van 133 pids (t/m nummer 85 hex).
Dit zijn allemaal uitbredingen die in 2007 zijn ingevoerd en gaan steeds belangrijker worden.
Data komt om de hoek kijken bij auto's met een Nox regeling (Vag), een roetfilter of een variabele turbo.
Eis voor de bijbehorende interface: Ondersteuning voor ALLE protocollen inclusief CAN (verplicht vanaf 2008).
Scanmaster 2.0 zou dit moeten kunnen, maar daar lees ik negatieve berichten over (crashen, instabiel, verkeerde data).
Ok oldford bedankt alvast voor de reactie,ben zowat niet te overhaast aan rond kijken voor zo een ding.
Moet het morgen ook niet perse hebben.
Fordmonteurtje heeft me ook weer wat slimmer gemaakt heb gisteren de foutcode nog eens proberen
te wissen en dat ging inderdaad met scantool. Bedankt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar