close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Berlingo 2008: Expansievat lekt bij vuldop

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Beste ls,
Al meer als een jaar heeft onze auto problemen met de kvs. Eerst hadden we een lekke koppakking (gassen bij de kvs). Daarna was het probleem nog steeds aanwezig, thermostaathuis was lek, dit is ook verholpen. Laatst hebben ze een nieuwe dop op het expansievat gezet want hij sloot slecht af. Zelf verdenk ik nu het schroefdraad van de expansievat zelf(versleten door het vele bijvullen door de vorige eigenaar?).  Want gisteren lag er na stevig doorrijden een klein plasje onder de auto. Bleek dus dat er kvs langs de vuldop heeft gelekt.  Terug naar mijn garage wil ik nu nog even uitstellen. Kvs is helder van kleur, maar komt uiteraard ook door het bijvullen van tijd tot tijd/geen witte rook achter de auto/koelslangen niet hard/geen sludge bij de olie ed. Ook heeft de garage druk op het kvs systeem gezet (afgeperst als ik dat goed zeg). Ze hebben geen probleem gevonden de laatste keer. Nu wil ik enkel het expansievat vervangen. Of kan het zijn dat er bij een eventuele nog steeds aanwezige lekke koppakking overdruk via de kvs vuldop naar buiten word geperst? Kvs vuldop kan ik overigens goed aandraaien en schiet niet door dit gebeurde met de oude dop wel.
Tevens vind ik de binnenzijde van de vuldop wat vreemde/bruin residu hebben.
Groeten Bas

. . . .

Geplaatst door

basman180 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zie bijlage

basman180 0

2 jaar

Die dop moet je vast draaien en dan een stukje terug zodat de driehoek rechtop komt te staan. Er zit een overdrukventiel in de dop, die moet kunnen afblazen. Als je hem te vast draait werkt dat niet en gaat je overdrukventiel lek.

JGC 170

2 jaar

Dat is niet waar...deze dop draai je handvast, ongeacht hoe de driehoek dan staat.
Er zit een rubber pakkingring in de dop die moet gewoon afsluiten.
Overdruk ventiel werkt gewoon.

Hans4040 1285
badge vip badge

2 jaar

Sommige mensen draaien die hele dop aan poeier want moet goed afsluiten. Overdrukventiel kan dan de druk niet meer kwijt en boel gaat kapot. Bij mijn 206 zat zo'n dop idioot vastgedraaid dat het rubber er zelfs tussenuit was geperst.

JGC 170

2 jaar

Ja, sommige mensen draaien alles aan poeier...die kunnen beter van auto`s afblijven.

Hans4040 1285
badge vip badge

2 jaar

die dop moet vast zitten het overdrukventiel gaat niet via de afdichtring maar via het ventiel dat onder de dop zit en vloeistof loopt dan aan de binnenzijde van de dop weg, maar met beleid vastdraaien

Dop is nieuw + netjes aangedraaid,
Wellicht ga ik het expansievat maar vervangen. Heb even gekeken, maar hoe haal ik dat vat eigenlijk los?

basman180 0

2 jaar

Toch maar terug naar de garage

basman180 0

2 jaar

Auto is overleden, liep een paar x warm en loopt heel slecht/geen vermogen meer.
Probleem is dus niet opgelost en de auto is afgevoer/word niet meer gerepareerd.

basman180 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.