Citroën C5: g3 eruit of niet

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 18 16v

Ik ben van plan mijn g3 instalatie te laten verwijderen uit de c5 maak weinig kilometers zo'n 7000km per jaar auto heeft 157000 km gelopen
wat is wijsheid.
Dit eingelijk ook omdat g3 toch vaak meer problemen bij auto's opleverd

kuijp897

Geplaatst door kuijp897 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

nooit doen... en zeker niet met deze brandstofprijzen, menig mens pleegt een moord voor zo'n installatie of laat gezien de brandstofprijzen een installatie inbouwen...

krijg je onherroepelijk spijt van, wees verstandig en laat het zitten.

paul,

kuijp897 (0), 17 jaar geleden

Bedankt!
Ik hoorde ook van een collega dat de moderne gasinstalatie's heel wat verbetert zijn t.o. van vroeger en de kleppen tegenwoordig hydraulisch zijn volgens hem scheelt dat flink in onderhoud met betrekking tot kleppen?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=kuijp897]Bedankt!
Ik hoorde ook van een collega dat de moderne gasinstalatie's heel wat verbetert zijn t.o. van vroeger en de kleppen tegenwoordig hydraulisch zijn volgens hem scheelt dat flink in onderhoud met betrekking tot kleppen?[/quote]
beter wil ik niet zeggen, de tegenwoordige electronica (emissie-eisen) wordt het er allemaal niet beter op, zeker niet als de installatie verouderd, dan kunnen er onverwachte kosten om de hoek komen kijken.. dit hoeft overigens niet zo te zijn... kwestie van regulier en optijd onderhoud plegen..

paul,

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Nou Paul, in vergelijking met de eerste modellen zijn ze qua bediening en gebruik een HEEEEEEEEL eind verbeterd, Ik kan me een van de eerste systemen nog wel herinneren, waarbij je een draaiknop had, en 2 kilometer voor thuiskomst de knop op 0 moest draaien, dan wachten totdat hij begon te stotteren, en dan doordraaien naar benzine.

Bij het starten en wegrijden idem-dito, maar dan van benzine naar gas.

Hoeveel bevroren carburateurs en ellende je daarmee toen niet had ?????.

Nee, geef mij dan een moderne G3, en vooral de VSI systemen( Vapour Sequential Injection), waardoor je als rijder niets anders hoeft te doen als op tijd tanken.

Wel op tijd de zaak laten nazien, en gasdrukken laten controleren, maar het enige wat tegenwoordig nog echt kapot gaat aan de installaties is de verdamper.

De kwaliteit van de motoren is er de afgelopen jaren erg op vooruit gegaan, daarom is twee ton gaskilometers geen uitzondering meer. ( Spreek uit ervaring ).

Wat Jos Kuijpers betreft, gewoon lekker laten zitten, en als je er toch vanaf wilt, verkopen voor een mooie prijs, en een bezine terugkopen.

Groeten Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.