Ik ben afgelopen weekend met deze auto op en neer naar frankrijk geweest en het probleem word steeds erger, als je in 5e versnelling hebt gereden en je probeert terug te schakelen moet je helemaal doorschakelen naar achteruit ( geeft dan signaal dat je in achteruit schakelt ) voordat hij uit zijn 5e komt.
De auto hangt nu binnen en als je naar het schakelmechanisme op de bak kijkt zie je dat de schakelarm op de bak ook een stuk voorbij zijn middenstand moet zijn voordat de synchromesh van 5e vrij gezet word, dus volgens mij zit het probleem in de bak.
Heeft iemand dit ooit meegemaakt?
Het deksel van de 5e versnelling is eraf en daar is niks vreemds te zien.
morgen proberen we de linkse helft van de bak te halen zonder de bak te demonteren, gaat dit?
We hopen dan meer te kunnen zien.
Volledigheidshalve; pook, kabels en mechanisme op de bak zijn reeds vernieuwd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bak zal er achterweg moeten, om de linkerhelft van het koppelingshuis te halen.
Controleer voordat je de bak gaat demonteren eerst even of je de moer van de 5e versnelling met bv een luchtsleutel nog verder kan aandraaien. Soms kun je hem wel een slag nadraaien. Het komt wel eens voor dat deze gewoon los zit.
Citrofiel is een beetje traag? probleem is van bijna een maand geleden :P
Sorry, dat klopt inderdaad,
Alleen ben ik nu dan wel benieuwd wat er nu precies aan de hand was met die bak.
Maakt niet uit joh :) kan iederen gebeuren ;).
maar ik ben inderdaad ook nieuwsgierig :)
Ik kan intussen jullie nieuwsgierigheid bevredigen; het heeft even geduurd, eigen auto moet in loze uurtjes, maar we hebben de rechter helft van de versnellingsbak gedemonteerd met de bak gewoon op zijn plaats. Op deze manier konden we zien wat er in de bak gebeurd op het moment van schakelen en het mechanisme stond eigenlijk te strak, dwz vanuit 5e duwde de schakelvinger niet tegen de schakelmof maar er net voorbij. Omdat we niks konden vinden wat gescheurd of verbogen was hebben we de kabels zo ver mogelijk de goede kant uit gesteld en alles terugdicht gebouwd. Het probleem is helemaal opgelost, wat ik zelf eigenlijk niet goed begrijp want vantevoren hadden we de kabels ook al zo afgesteld maar dit gaf toen geen verbetering.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar