Hallo,
Tijdens mijn vakantie in Frankrijk is er een vervelend probleem opgedoken, dat zich uiteindelijk heeft gewroken in het achterlaten van de C5.
Tijdens een aardige klim, met een heel klein caravannetje erachter, liep de motortemperatuur ineens idioot hoog op. Dit was een combinatie van motor olie en koelwater. In eerste instantie werd er uitgegaan van een vernielde nokkenas, maar dat is niet mogelijk, daar na heel lang doorstarten, de motor wel weer aan de gang gaat. Er is herhaaldelijke malen een fikse hoeveelheid, koelwater toegevoegd, en dan moet je denken aan 5 keer minimaal 7 liter. (Water). Probleem bleef echter, dat de motor soms al na 400 meter weer in het rood stond.Tijdens het koelwater bijvullen, steeds de kachel op vol vermogen op links en rechts 28 graden gezet, maar de uitstroomlucht bleef koud. Wel vond de garage houder aldaar, dat het motor olie peil te hoog stond. Daarbij dacht hij zelfs aan 3/4 liter teveel. Ook bij de garage geconstateerd, dat er wel olie in het koelwater zat, maar geen koelwater in de motor olie. Iemand enig idee?
Bij voorbaat bedankt voor het meedenken. Lange Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je echt 5x 7 liter water hebt moeten bijvullen dan kun je vrijwel zeker je motorblok afschrijven
Maar het rare is, dat het water niet de motor zelf in is gegaan. Hierdoor valt te denken aan iets dat lijkt op het koelwater, dat ergens op een of andere wijze direct in de uitlaat komt en zo wordt verdampt. Ware het niet, dat ik dan toch minimaal stoom aan de achterzijde had moeten zien.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar