Citroën Ax: hoe kan dat nou, hij blijft afslaan en stotteren? ten einde raad

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: injectie 1.1 u9 image

Beste axofielen,

Ik geef het op. Zoals sommigen van jullie inmiddels weten heb ik problemen met mijn axje. Het begon met het stotteren van de auto en vervolgens het afslaan van de motor, zowel warm en koud.

Sinds een tijdje heeft mijn axje kuren. Hij stottert en de motor houdt in. Ben naar de garage gegaan heb 'm uit laten meten en toen bleek het, het injectiehuis te zijn. Laten vervangen voor een tweedehandse,
ecu meerdere malen op nieuw gereset (ja ook zoals het hoort), maar helaas.

De eerste kilometers gaat het goed en rijd ie weer als een zonnetje, zowel met warme en koude motor. Lijkt niets aan de hand, stationair doet ie het ook prima maar na een tijdje gaat ie toch weer afslaan bij verkeerslichten, en uiteindelijk rijd ie steeds minder stabiel.

Dit is toch raar?! Eerst doet ie het prima kan je er zelfs mee naar utrecht rijden (vanuit rotterdam) als je wilt maar als je 'm twee uur later weer pakt gaat ie gaandeweg weer raar doen.

Een keer heb ik m gereset en toen bleef ie stationair veel te veel toeren maken of gas geven zoals je wilt, maar toen bleef ie wel goed rijden ook meerdere ritjes achter elkaar. Heb m daarna weer gereset en toen verviel ie weer in het oude probleem.

Ik weet het niet meer, als het een contactbreuk was of een kink in de kabel dan zou die het in eerste instantie toch ook niet soepel doen?

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik ben er klaar mee.
Blijkt maar weer dat ik er de ballen verstand van heb.

groet bas

basax

Geplaatst door basax (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën AX? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

bmm (0), 17 jaar geleden

Dag Bas,
ik heb geen AX maar een BX. In de BX is een zelfde injectiesysteem ingebouwd. Misschien heb je hier wat aan.
In serie met de verstuiver is een weerstand gemonteerd. Bij de BX zit deze op het schutbord naast de accu geplaatst. Vaak willen de aansluitingen op die weerstand wel eens geoxideerd zijn. De weerstand moet 3 ohm zijn maar bij rotte contacten kan de totale weerstand wel eens flink hoger worden. Krab alles eens goed schoon en meet eens of je ongeveer 3 ohm hebt.
Zelf ook eens zo iets dergelijks gehad. Contacten gesoldeerd en dan is dat voor altijd over.
Hoop dat je hiermee je probleem kan oplossen.
Groet,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën AX of stel zelf een nieuwe vraag.