bouwt veel druk op in koelsysteem, na lange rit steeds ongeveer een tankje koelvloeistof bijvullen.
geen lekkage aan buitenzijde te zien, na druktest in garage ook geen lekkage,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bij de hdi motoren boven de 160000km willen de koppakking nog wel eens doorslaan
bouwt druk op +tankje leeg duidt op koppakking
maar om zeker te zijn is het beter om de motor eerst op temp te laten komen tot ventilator aanslaat
dan pers er op en dan op toeren laten komen en bij de volgende keer dat de vin inslaat mag hij niet meer bovenuit komen bij elke volgende keer dat vin inslaat
[quote=andreas08]bij de hdi motoren boven de 160000km willen de koppakking nog wel eens doorslaan
bouwt druk op +tankje leeg duidt op koppakking
maar om zeker te zijn is het beter om de motor eerst op temp te laten komen tot ventilator aanslaat
dan pers er op en dan op toeren laten komen en bij de volgende keer dat de vin inslaat mag hij niet meer bovenuit komen bij elke volgende keer dat vin inslaat[/quote]
deze test uitgevoerd, druk loopt op tot 1,2 bar voordat de vin inslaat, daarna loopt de druk op tot 1,6 bar,
klopt het dan dat alleen de pakking doorgeslagen is of kan de kop ook gescheurd zijn????
17 jaar
kop kan scheuren als temp veel te hoog is geweest maar dit komt niet veel voor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar