close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Berlingo 2005: Hoog stationair toerental

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Dw8, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 51

Ik heb sinds kort een probleem, als ik de wagen start gaat deze stationair rond de 1200rpm maar blijft ook zo wanneer de motor reeds warm is .. en normaal moet deze rond de 900rpm lopen als deze warm is heeft iemand raad aub ?

Geplaatst door

LouisHarvent (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hier ziet nog een mechanische koudstartinrichting op dmv een waselement met een kabel eraan. deze is waarschijnlijk defect.

Dankjewel voor je antwoord!

Kan ik deze gewoon vervangen? Als ik het goed heb is het die hendel links helemaal naast de gashendel ? Alvast bedankt.

Kabel zit aan de achterkant van de pomp tussen pomp en cil kop dacht ik(tijdje geleden) Kun je zelf vervangen. Je kunt de kabel ook in warme toestand aanspannen totdat ie normaal stationair loopt, merk je vervder bij de koude start meestal weinig van. Maar, repareren heeft natuurlijk de voorkeur.

Beste, ik heb er een foto bij gevoegd is wel niet van mijn motor.

Beste, dankjewel voor uw antwoord en hulp ik heb voorlopig de stelschoef beetje bij gesteld zodat die mooi 900rpm draait. Ga deze week het nog vervangen.

En nog een probleem, ik heb deze wagen nog niet zolang sinds vorige week eigenlijk.. nu als ik stuur schokte het stuur soms trug dan heb ik de olie gecheckt en wat blijkt.. niet te geloven maat zat frituur olie of dergelijke in heel geel en stinken niet normaal.. heb deze geflusht met de juiste olie zie nu terug mooi kleurig hoe dat het moet maar hoor de pomp nu wel als ik stuur kan dit gewoon nog wat lucht zijn ? Of beter de pomp vervangen is niet veel werk maar wel weer kostig natuurlijk.

Bedankt voor u antwoord alvast.

Heb bij de wagen de koudstartkabel / sensor vervangen nu draait deze terug mooi.

De stuurbekrachtiging heb ik de pomp goed blijven flushe met nieuwe oliën en is nu prima als ook spanrollen en multieriem vervangen omdat deze slipte bij nat en koud weer.

Gisteren ook de gloeiers vervangen 2 waren stuk waardoor de auto zeer slecht starte bij koud weer. Dit is nu opgelost! En groot onderhoud gegeven.

Wagen rijd prima en start prima nu.

Nou, dan kun je voorlopig weer vooruit. dank voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.