Hoi Hoi,
Ik zit met het probleem dat de motor niet mooi stationair loopt op benzine.(toerenteller schommelt) Ook bij rijden op benzine houd de motor in. (elke snelheid,versnelling,toerental) Bij wegrijden met koude motor lijkt het net of hij even moet nadenken voor dat hij toeren gaat maken. Soms zo erg dat de motor bijna afslaat. Bij warme motor even nadenken,dan happerend naar hogere toeren.
Op snelweg van +/- 80km/u tot 150km/u duurt een eeuwigheid op benzine (traag reageren op gaspedaal,haperend verhogen toerental,net alsof er geen power is)
Als de motor op lpg rijdt,geen problemen. (snel reageren op gaspedaal,genoeg power,geleidelijk verhogen toerental tot de gewenste snelheid)
Bij koude start en langzaam warm laten lopen tot overschakel punt lpg,schommelt het toerental op benzine,na overschakelen schommelt het toerental niet meer.
Kortom om mijn verhaal kort te maken. Alleen op benzine stottert,hapert,houd de motor in.Op lpg geen problemen met dit alles.
Iemand een oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandt het storings lampje ook ?
bij de tu motoren op gas moeten de kleppen regelmatig gesteld worden
de meest voorkomende problemen zijn koud startmoeilijkheden afslaan en inhouden
Ten eerste alvast hartelijk dank voor de reacties.
@citroenmonteurtje..Nee,er gaat nooit een storingslampje branden.
@andreas08..Koude start gaat eigenlijk goed,alleen na de start gaat ie inhouden en schommelen in toerental,totdat ie overschakeld naar lpg,daarna alles goed.Bij kleppen moet de motor ook gaan inhouden etc. op lpg. Of niet?
15 jaar
Bougies al gecontroleerd?
Bij LPG kan soms zelfs de isolatie rond de centrale elektrode loskomen.
en zoals Andreas reeds aangeeft klepspeling controleren
@Lainke..Bedankt voor de reactie.
Nee,bougie's nog niet gecontroleerd ivm goed lopen op lpg.Zal morgen eens kijken naar de bougies in ieder geval.
15 jaar
Hoi Hoi, Bougies vervangen en kleppen gesteld door de Dealer,maar probleem is er nog steeds. De dealer heeft ook de computer uitgelezen,maar staat geen foutmelding geregistreerd.
Iemand nog een idee wat het kan zijn?
15 jaar
met apparatuur van dealer de lexia in koude toestand gaan rijden en de parameters in de gaten houden kijken waar het mis gaat het kan bv temp sensor zijn maar voor hetzelfde geld zit het in de gasinstallatie bv de verbindingen van de injectors je kan hier vele kanten mee op want nu zijn er nog veel mogelijkheden open maar dit is echt zoeken vooral omdat er geen storingen in het geheugen staan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar