Onderwerp:
Inhouden|Stotteren bij gas geven (is niet mee te rijden)
Citroen Xsara 1.4 KFW 2000
ECU: Sagem 2000P
Hallo
Auto start goed en loopt stationair perfect, alleen als je even gas geeft de auto houd in en stottert erg, met de auto is niet mee te rijden
het volgende is al vervangen
-4X Bougies
-Bobine
-Map-sensor
-Brandstoffilter
-Commpressie gemeten In orde 12Bar
-Gasklep gereinigd
Uitgelezen met universele diagnosetester AutoCom en geeft geen Storingcode
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Update,
heb Viergastest uitgevoerd:
Stationair:
-CO = 0.11
-Co2 = 14.60
-HC = 0
-O2 = 0.94
-Lambda = 1.041
Volgas komt niet hoger dan -/+ 2500 toeren met veel stotten en inhouden (stinkt naar kat)
-CO = 0.00
-Co2 = 5.50
-HC = 75
-O2 = 12.73
-Lambda = 2.571
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.
Zit je uitlaat niet half dicht?
Bedankt Highway,
- Uitlaat heb ik los gehaald is nog steeds het zelfde
- Gasklephuis vervangen klacht blijft
- het is als je volgas geeft, komt niet hoger dan -/+ 2500 met veel stotten en af en toe soort backfire geluiden
Nog iemand ideeen wat er aan de hand kan zijn
Is de brandstof wel goed?
Zit er geen water bij?
Ooit eens bij een auto gehad.
Mengsel is te ARM - lambda 2,5 - hallo!
Benzinedruk te laag - deze moet rond de 3 bar zijn.
Smoor de retourleiding eens op de benzinedrukregelaar op de rail eens als je de druk meet.
Weet je meteen of de pomp of de regelaar defect is.
Hoeveel bedraagt de injectietijd stationair en bij 3000 tr/min ?
Bij een te lage benzinedruk kan de ECU de injectietijd misschien bijsturen op stationair (terugkoppeling lamda =1) , maar bij hogere toerentallen zal dit niet meer mogelijk zijn. Dit is ook te zien aan het hoge zuurstofgehalte
PS : bij een verstopte uitlaat/kat zou de lambdawaarde <1 , ind
Bedankt voor jullie ractie
als je volgas geeft schommelt de toerenteller tussen 1000/1500/2000 wil soms afslaan.
Volgende metingen uitgevoerd:
Injectietijd
Stationair: Injectietijd -/+ 4.92 Ms
Volgas:(toerental schommel): 20 > 22.95 Ms
Druk Inlaatspruitstuk
Stationair: -/+ 350 Mb
Volgas:(toerental schommel): -/+ 1010 Mb
Bobine
Stationair: Bobine Cil 1 en 4 = 1.64
Cil 2 en 3 = 1.64
Volgas:(toerental schommel)
Bobine Cil 1 en 4 = 4.09
Cil 2 en 3 = 4.09
Onstekingtiming
Stationair: 3 - 10
Volgas: -3 - 14
Voorste Lambdasensor
Stationair: schommelt tussen 117 Mv-900 Mv
Volgas: 78 - 139
Achterste Lambdasensor
Stationair: 390Mv - 430 Mv
Volgas:58 Mv
Stationair: Injectietijd -/+ 4.92 ms ? Is veel te hoog , is normaal < 3 ms.
Brandstofdruk is te laag !
Gova bedankt voor u reactie
Inmiddels is de brandstofpomp vervangen in de tank, klacht is nog steeds het zelfde, helaas heb ik geen drukmetertester.
Maar de drukregelaar staat op de rail !
Oo dat weet ik niet dan Moet ik nog even goed kijken. bedankt
Hi Gova,
Op de Rail zit geen drukregelaar, helemaal niks zit alleen brandstofleiding + RAIL + verstuivers
Dan moet de regelaar achteraan aan de brandstoftank zitten. Maar een brandstofdrukregelaar moet er altijd zijn.
Super bedankt voor de tekening, morgen weer controleren Nr 7 Drukregelaar.
Op de rail staat een nippel. Bekijk de tekening nog eens. Hierop kan je een klassieke bandendrukmeter op aansluiten, waarmee je de banden mee oppompt. Is amateuristisch dat weet ik, maar beter iets meten dan niets. Rond de 3 bar moet je meten.
Bedankt voor de tip, volgens mijn zit er geen nippel op de rail, Morgen nog keer goed kijken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar