close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Jumpy: Jumpy start steeds moeilijker bi kouder weer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Hallo Citroen-vrienden,
Ik heb hier een Jumpy die bij kouder weer (momenteel vanaf +5º) heel moeilijk wil starten.
Vorige winters deed zich dit probleem ook al voor, toen zijn er bij de dealer nieuwe gloeiers in gezet echter zonder resultaat....
Afgelopen zomer geen enkel start-probleem gehad, maar bij de eerste nachtvorst was het weer raak.
De auto lijkt nu ook slechter te gaan starten bij een hogere temperatuur.
Als hij eenmaal loopt start ie verder de hele dag probleemloos, na een nacht staan is het weer huilen.
Wat kan ik hieraan doen? compressie meten? kleppen stellen? verstuivers? of nog iets anders?

Km stand 200,000 - distributie onlangs vervangen, gloeiers vervangen, nieuwe accu.

Geplaatst door

robnieuwendam (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kleppen stellen.

nokkenas moet er uit, voor deze klus, pak en beet een dag werk. En er mag weer een nieuwe D-riem op

Bedankt voor je reaktie Renaultmonteurtje.
Denk je dat kleppen stellen definitief het probleem oplost of is dit één van de mogelijkheden?
Zal het vooraf meten van de compressie nog meer duidelijkheid verschaffen?

robnieuwendam 0

12 jaar

bij 2 ton gewoon kleppen stellen
koude start loopt op 2 of 3 poten omdat er kleppen open staan
een normaal gebeuren bij deze motoren

andreas08 0
badge

12 jaar

Ik sta eigenlijk een beetje versteld van de diagnose van Renaultmonteurtje ,ik heb nog geen ernstige problemen vastgesteld met kleppen bij DW8 diesels dat zou leiden tot slecht starten sinds die vanaf '98 gemaakt worden ,even compressie opmeten lijkt dan ook niet overbodig , het kan natuurlijk he' , maar ik stel mij eerlijk gezegd meer vragen bij de brandstof en ,/of lekkende injectoren, Ik merk wel op dat ,bij het verdraaien van de motor bij het monteren van een DB riem sommige van die motoren niet echt veel compressie geven (gevoelsmatig) maar die hebben nog geen startproblemen.., ben benieuwd hoe dit afloopt

firmin 0
badge

12 jaar

kleppen gaan altijd veel te strak staan, wat resulteerd in een lagere compressie einddruk. dit vinden ze in koude toestand echt niet prettig.

harry4203 2660
badge vip badge

12 jaar

Ik heb er een poosje tegenaan zitten hikken (ben maar een amateur) en heb na nog wat meer rondvragen het advies van Renaultmonteurtje opgevolgd.
Kleppen stellen dus.
Het was een behoorlijke klus, vooral het loshalen en monteren van de luchtinlaat kostte me hoofdpijn.
Totaal ongeveer 2 dagen bezig geweest, 2 inlaatkleppen hadden helemaal geen speling meer.
Inlaat iets ruimer dan normaal, afgesteld op 0,25 (werd mij geadviseerd), en nu start hij al als ik er naar wijs .....
Ik heb ook het gevoel dat alles iets 'pittiger' is geworden.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

robnieuwendam 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumpy of stel zelf een nieuwe vraag.