Picasso automaat. Deze kachelventilator blijft vol blazen, terwijl display wel is terug te stellen. Maar reageert er dus niet op. Als auto op contact staat doet hij helemaal niks, als hij loopt gaat hij gelijk vol blazen.
Iemand enig idee? Is tijdens rijden plotseling vol gaan blazen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Blijkt vaker voor te komen en ligt aan de kachelmotor, waarin een module zit die zeg maar de voorschakelwerstand vervangt. Niet apart leverbaar en werd dus een nieuwe kachelmotor. Fabrieksgarantie er net 3 maanden af en nu voor onze eigen rekening (garantiegevalletje).
Voor het demonteren moet zelfs de stuurstang losgehaald worden en voor wie hier eens mee aan de slag moet: als je de stuurstang loshaalt, natuurlijk netjes merkt hoe deze gezeten heeft, moet je vooral niet het stuur een beetje verdraaien omdat je dan de storing "esp-asr buiten bereik" krijgt. Want het stuur is waarschijnlijk bij ons even vastgehouden en net 1 slag verder gemonteerd als hij oorspronkelijk stond. Stuurstang weer los gehaald en stuur weer 1 slag verdraait en nog steeds die melding. De stuurstang weer los en het stuur 2 slagen de andere kant op en dit probleem was ook weer opgelost. 't Is maar een weet he!
Eigenlijk hoeft de stuurstang niet los vor het demonteren van de aanjager. Je kunt de blikkenplaat die rechts tegen de middenconsole zit iets opzij drukken en dan kan de aanjeger er tussendoor. Het is dan goed te doen.
Gaan we een evt. volgende keer eens proberen. Wij zagen vanmorgen eigenlijk geen mogelijkheid, vandaar dit extra stukje werk blijkbaar.
Thx, Siem
ach ja al doende leert men!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar