Auto komt in de werkplaats. Loopt niet meer. Opvoerpomp in tank defect, vervangen en loopt weer goed. Voor ong. één uur. Moterstoring lampje gaat branden en geen vermogen. Foutcode uitgelezen, inspuitdruk laag. Moter loopt niet meer dan 2300 TPM en valt na ong. 10 sec. stil na ong. 4 keer starten slaat moter weer aan en na 10 sec. weer af. Gemeten, geen spanning op opvoerpomp in de tank. Na 4 keer starten weer wel en moter loopt weer voor ong. 10 sec. Dit herhaalt zich telkens. Brandstofpomprelais doorgelust maar slaat na 10 sec. weer af. Volgende dag verder gekeken. Moter blijft gewoon lopen maar geen vermogen max. 2300 toeren en storingscode blijft telkens. Klein detail bij afzetten sleutel eruit blijft ong. 3 sec. doorlopen en slaat daarna af. Wie weet de oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij moet je het zoeken in de hogedrukinspuitpomp. wat is de Km-stand van de auto?
107.000 km wel vreemd na het vervangen van de opvoerpomp in tank. Toen is hij een uur goed geweest.
Meet de gallerij druk maar eens tijdens starten die moet 300 bar zijn. De symptomen lijken er op dat die niet wordt gehaald. Dit kan zitten in de hd-pomp.
Maar wat ook voorkomt is dat de verstuivers inwendig te veel retour hebben. Dan kan de druk niet worden gehaald door het verlies. Dit is goed te controleren: BIj stationair draaiende motor mag er uit de retourslang per verstuiver drupsgewijs brandstof komen, meer is fout.
Sluit dus ff 4 aparte retourslangetjes aan en hang ze in een bakje.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar