Hallo.
Voor mijn ega een saxo gekocht, 170000 gedraaid, prima bijgehouden.
Hij klotst rechtsvoor.
Al iets gelezen erover op internet. Schijnt vaker en ook bij AX voor te komen.
Klotsen wordt minder bij warme motor.
Kwestie van ontluchten?
Waar moet ik nog meer op letten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik begrijp dat je lucht in het koelsysteem bedoelt?
Als dat zo is bij de ontluchtingsnippels open draaien en dicht als er koelvloeistof er uit komt. De ontluchtingsnippels zitten bij of op de kachelslangen en bij de thermostaat als laatste ook de radiateur.
Er moet op de radiateur een pot staan gevuld met koelvloeistof. Je kunt het zo proberen door eerst de radateur helemaal te vullen.
Het ontluchten zonder draaiende motor.
Idd bedoel ik lucht in het koelsysteem. ik had zoiets gelezen op internet.
Als ik m'n golf ontluchtte moest dat bij draaienede motor.
De luchtbellen kwamen dan naarboven, werkte goed.
Waarom kan dat niet bij de saxo?
12 jaar
luchtbellen hebben de gewoonte om op het hoogste punt te blijven
daar dit hoogste punt bij de franse merken niet ligt bij de radiateur
moet er ontlucht gaan worden
daar hebben ze ook aan gedacht door op strategische punten
waar de luchtbellen zitten ontluchtingsnippels te plaatsen
dit is bij de kachelslangen de thermostaat en de radiateur zoals highway al aanwees
groeten
Bedankt voor je uitleg! Moet bekennen dat ik door de kou nog niet de puf heb gehad ermee aan de gang te gaan.
Ik hou jullie op de hoogte!
12 jaar
Ik heb de ontluchtingsnippels gevonden, en een poging gewaagd. Tis praktisch weg, bedankt!
12 jaar
Waterafvoer schoongemaakt onder de motorklep
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar