Hallo,
Ik ben een beetje radeloos geworden. Mijn probleem is alsvolgt, op benzine rijdt ik perfect, op gas heb ik het volgende probleem.
Het koelwater daalt!
Wat heb ik vervangen:
-nieuwe AG DGC2010 verdamper
- nieuwe koppakking/waterpomp
- nieuwe radiateur
- nieuwe thermostaat
De verdamper is nieuw en het is al eerder gebeurd dat hij lpg lekte naar mijn koelsysteem.
Apparaat teruggebracht en verdamper werd gefixt vanwege fabrieksgarantie. Ok het gebeurd nu niet
meer mara het water daalt wel. Op benzine loopt alles perfect en heb ik nergens last van!
Heb ook geprobeerd om zonder thermostaat te rijden maar dat maakt geen verschil, deze is zowiezo nieuw.
Ik wordt een beetje gek, volgens de gasexpert (dimagas) waar de verdamper vandaan komt
is het wel een bekend euvel van de verdamper. Maaruh, hij is nieuw, ik verwacht toch wel een werkend exemplaar
die niet mijn vloeistof pikt. En waar blijft die vloeistof? zeker in mijn verbranding :S.
Heeft iemand ervaring met deze krengen, of een oplossing. Ik kan iig zeggen dat ik de nieuwe verdamper er zelf in heb gezet
en dat hij nog niet is ingeregeld. Misschien ligt het daar aan, iig loopt de auto wel netjes en normaal.
HELP ik word gek , alles is al vernieuwd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan het zo zijn dat de plaats van je verdamper een rol speelt. ik las daar iets over ivm membramen enzo
???????????????????????????????
Wat dacht ge niemand die een reactie geeft, dan doe ik het zelf maar.
15 jaar
Ik leg alleen een mogelijk probleem voor wat ik tegenkwam toen ik googlede.
Maar het is al gefixt, mijn radiateurdop ging niet meer open bij 1.2bar maar bij 0 bar, dus altijd open.
8 euro armer en its fixed
15 jaar
raar eigenlijk dat je er met benzine geen last van had, werd de auto toen niet zo warm of reed je er maar ff op zodat de koelvloeistof niet warm werd ??
ja, het is een beetje raar. Maar ik heb in het begin met benzine alleen gereden en dat gaf geen probleem. Het weer was toen wel minder warm.
Toen ik uiteindelikj weer gas ging rijden, zoals ik altijd doe, gebeurde het na een paar weken toen ik een lange rit maakte met 30graden ineens
dat er vloeistof uit de dop kwam nadat de auto 5min stil stond. Ik dacht dat het wel aan het gas moest liggen, maar ik had de werking van de dop
over het hoofd gezien, wist ik veel dat ze stuk konden gaan. Hoe meer ik na ging denken, kwam ik erachter dat de dop wel eens stuk zou zijn gegaan door al het vuil in mijn koelsysteem, aangezien ik eerst een lekke koppakking had. Een google avontuur naar citroendoppen bevestigde mijn verhaal dat ze wel een stuk gingen. Nieuwe dop gekocht en het probleem was weg.
15 jaar
kun je nagaan hoe je op het verkeerde been gezet kan worden. Blij dat het opgelost is. :-)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar