Citroën Xsara: Aanjager

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 Airco

Probleem is de aanjager, werkt de ene keer wel en dan weer niet. Op diverse fora gelezen een meer voorkomend probleem, vaak is de oorzaak de kachelweerstand.
Kwam op een forum twee verschillende weerstanden tegen ,een die op de aanjager zit en die je eventueel kunt repareren en een andere die naast het huis van de interieurfilter zit, een ronde plastic deksel, met stekker en een soort metalen kooi met weerstanddraden. Zijn deze types bouwjaar afhankelijk of zitten ze beiden gemonteerd. [url=http://img143.imageshack.us/i/3405166508...][img]http://img143.imageshack.us/img143/6910/...[/img][/url] [url=http://img143.imageshack.us/i/kachel013....][img]http://img143.imageshack.us/img143/849/k...[/img][/url]
[url=http://img143.imageshack.us/i/kachel012e...][img]http://img143.imageshack.us/img143/8416/...[/img][/url]

ronjo

Geplaatst door ronjo (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

gngtje (0) PRO, 14 jaar geleden

de onderst foto heeft 3 snelheden en geen airco de bovenste heeft airco en is variabel beide zijn te reparen .de onderste zilverweerstand er tussenuit knippen endoor verbinden met een kroon steen zonder hulsel vanplastiek. kontakt slot gaan ook vaak stuk

ronjo (0), 14 jaar geleden

Hallo gngtje
Heb in mijn auto een soort gelijke deksel op die plek zitten ,alleen is hij geel.
De knop voor de snelheid regelt traploos de snelheid en heeft ook een auto stand. Vandaar mijn vraag kunnen ze er beide inzitten.

gngtje (0) PRO, 14 jaar geleden

nee beide tegelijk niet jij heeft alleen de bovenste moduul er in zitten omdat deze traploos is.

ronjo (0), 14 jaar geleden

Hallo Gngtje
Dashboardkastje verwijderd,om te kijken hoe het daar achter gemonteerd zit,even de blower uitbouwen ,zoals er op een forum stond is er niet bij. Zover ik het kan bekijken moet de hele unit gedomonteerd worden.Door de opmerking kontakt slot gaat ook vaak stuk ,ben ik gaan meten ,de dikke rode draad die in het huis van de blower gaat, na ik aanneem de voeding,blijft spanningsloos ook met draaiende motor.
Is dan het kontaktslot kapot of zit er nog een relais tussen die stuk kan zijn.Kon de rode draad niet volgen waar die naartoe ging ,moest anders het middenconsool verwijderen.

gngtje (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo ronjo je zegt zelf al dat je geen spanning heeft op de rode draad . contact slot heeft 4 of 6 draden als je het contact aan zet moet jeop 3of5 draden spanning zijn de 4of6 draad is starterdraad . het electrische deel is los te bestellen bij citroen suc 6 met meten .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.