Sinds enkele dagen heb ik een onverbrande dieselgeur in de wagen,na het openen van de motorkap heb ik kunnen vaststellen dat er zwarte smurrie rond de eerste injector kleeft.Er is dus blijkbaar een injector lek.Ik ga de injector demonteren als ook de andere 3, om ze te laten reviseren en na te kijken.Zijn er speciale dingen die ik in acht moet nemen bij het demonteren ?
Graag jullie commentaar a.u.b. Met dank
Geplaatst door picasso sx (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara Picasso? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Schoon werken, brandstofleidingen vervangen na demontage. alle boutjes apart (dus niet op de paravan) leggen.
Nieuwe brandplaatjes monteren
picasso sx (0), 13 jaar geleden
[quote=Renaultmonteurtje]Schoon werken, brandstofleidingen vervangen na demontage. alle boutjes apart (dus niet op de paravan) leggen.
Nieuwe brandplaatjes monteren[/quote]
Injectors verwijderd en laten herstellen,nieuwe brandplaatjes en aantrekboutjes gemonteerd en alles doet het weer.inmiddels 120.000km
Hendrik4290 (0) PRO, 13 jaar geleden
Let wel op dat je bij dat type motor tijdig de olie en het filter ververst, liefst om de 15.000 km en bespaar niet op de oliekwaliteit.
Deze motoren staan bekend voor turboproblemen en toeval of niet, na lekkende verstuivers komt dat wel eens voor.
picasso sx (0), 13 jaar geleden
Interval olie & filter om de 20.000 km half-syn olie. mommenteel 120.000 km zonder verdere problemen.