close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara Picasso: licht bruin pap in de waterreservoir

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0hdi

hallo,
de probleem is dat er mayonaise pap olie in de waterreservoir zit ik denk aan koppakking stuk is
ik dacht eerst aan de olie koeler ben ik naarde dealer geweest om deze te bestellen en ze zijden dat wij zo iets nog nooit besteld hebben
hij zij ook mijn gedachte is ook een koppakking die stuk is
mijn vraag is kan dat, en is dat veel werk om deze te vervangen

Geplaatst door

gert3659 (540)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Goede morgen, Gert bij normale koelvloeistof is de verversingstermijn 2 jaar om de motor inwendig tegen roest te beschermen!!! De jouwe zou al 4 maal vervangen moeten zijn. Bekijk de rekeningen eens. Die bescherming tegen oxidatie is nodig omdat de motor uit verschillende materialen is gemaakt en door electrolyse lossen de materialen op. Als monteur kijk je daar niet meer van op enook niet dat je steeds bij bepaalde merken ziet. Om een lang verhaal niet nog langer te maken ,Vervangen,spoelen en iets duurzaams er in. Succes. Jan

Punt 50
badge

14 jaar

punt
deze koelvloeistof is al eens vervangen maar ik weet niet hoeveel keer dat gebeurd is
heeft dat er mee te maken

gert3659 540

14 jaar

bijna alle oudere renaultjes peugeotje's 205 hebben dit ook in het expansievat zitten die bruine vettige drab terwijl er geen verlies is of wat dan ook keertje goed schoonmaken en zuiverspoelen en nieuwe koelvloeistof erin doen

robby
das eerste keer dat ik da zie ik heb 1.5jaar terug de riemen vervangen met de waterpomp samen toen was er niets
ik heb deze pap laten aflopen en was er toen echt veel bruine pap zuiver gespoeld en terug vloeistof in gedaan nu is wachten
maar geen verlies van vloeistof heb ik

gert3659 540

14 jaar

nee daarom, eerst even afwachten die zie je echt vaak bij die renaultjes en peugeotjes terwijl er jaren mee gereden wordt en niks fout gaat.dat zuiver spoelen zal niet meevallen er blijft altijd wat achter dus niet meteen schrikken als je dit dadelijk weer ziet

Je ziet het Gert ,hoe meer auto's het hebben is het geen probleem meer. Zo lang de vuldop die bij 1 bar open gaat niet hoorbaar staat te tetteren wordt er geen compressie/ verbranding in het koelsysteem geblazen. Dat bruine spul is gewoon ijzerroest. maar geen fijn gezicht. Groetjes.

Punt 50
badge

14 jaar

punt
dat is geen ijzerroest dat is echt pap lichte kleur heeft dat ding das olie dat ben ik zeker

gert3659 540

14 jaar

jij bedoelt mayonaiseachtige supstantie?? dat is inderdaad water met olie,da's niet goed ,maar jij schrijft als eerste lichtbruine bruine pap

robby
ja mayonaise achtig pap

gert3659 540

14 jaar

dat is vaak als gevolg van een kapotte koppakking,verlies je geen koelvloeistof,en inderdaad die oliekoeler was nog niet zo'n slechte gedachte van je

robby,
er is geen koelvloeistof verlies wat ik denk dat werken aan de koppakking is niet gemakkelijk
oliekoeler is het niet denk ik want de dealer heef deze stuk nooit in stok gehad en nog nooit verkocht

gert3659 540

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.