hallo,
de probleem is dat er mayonaise pap olie in de waterreservoir zit ik denk aan koppakking stuk is
ik dacht eerst aan de olie koeler ben ik naarde dealer geweest om deze te bestellen en ze zijden dat wij zo iets nog nooit besteld hebben
hij zij ook mijn gedachte is ook een koppakking die stuk is
mijn vraag is kan dat, en is dat veel werk om deze te vervangen
Geplaatst door gert3659 (335) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara Picasso? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
Punt (35) PRO, 14 jaar geleden
Goede morgen, Gert bij normale koelvloeistof is de verversingstermijn 2 jaar om de motor inwendig tegen roest te beschermen!!! De jouwe zou al 4 maal vervangen moeten zijn. Bekijk de rekeningen eens. Die bescherming tegen oxidatie is nodig omdat de motor uit verschillende materialen is gemaakt en door electrolyse lossen de materialen op. Als monteur kijk je daar niet meer van op enook niet dat je steeds bij bepaalde merken ziet. Om een lang verhaal niet nog langer te maken ,Vervangen,spoelen en iets duurzaams er in. Succes. Jan
gert3659 (335), 14 jaar geleden
punt
deze koelvloeistof is al eens vervangen maar ik weet niet hoeveel keer dat gebeurd is
heeft dat er mee te maken
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
bijna alle oudere renaultjes peugeotje's 205 hebben dit ook in het expansievat zitten die bruine vettige drab terwijl er geen verlies is of wat dan ook keertje goed schoonmaken en zuiverspoelen en nieuwe koelvloeistof erin doen
gert3659 (335), 14 jaar geleden
robby
das eerste keer dat ik da zie ik heb 1.5jaar terug de riemen vervangen met de waterpomp samen toen was er niets
ik heb deze pap laten aflopen en was er toen echt veel bruine pap zuiver gespoeld en terug vloeistof in gedaan nu is wachten
maar geen verlies van vloeistof heb ik
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
nee daarom, eerst even afwachten die zie je echt vaak bij die renaultjes en peugeotjes terwijl er jaren mee gereden wordt en niks fout gaat.dat zuiver spoelen zal niet meevallen er blijft altijd wat achter dus niet meteen schrikken als je dit dadelijk weer ziet
Punt (35) PRO, 14 jaar geleden
Je ziet het Gert ,hoe meer auto's het hebben is het geen probleem meer. Zo lang de vuldop die bij 1 bar open gaat niet hoorbaar staat te tetteren wordt er geen compressie/ verbranding in het koelsysteem geblazen. Dat bruine spul is gewoon ijzerroest. maar geen fijn gezicht. Groetjes.
gert3659 (335), 14 jaar geleden
punt
dat is geen ijzerroest dat is echt pap lichte kleur heeft dat ding das olie dat ben ik zeker
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
jij bedoelt mayonaiseachtige supstantie?? dat is inderdaad water met olie,da's niet goed ,maar jij schrijft als eerste lichtbruine bruine pap
gert3659 (335), 14 jaar geleden
robby
ja mayonaise achtig pap
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
dat is vaak als gevolg van een kapotte koppakking,verlies je geen koelvloeistof,en inderdaad die oliekoeler was nog niet zo'n slechte gedachte van je
gert3659 (335), 14 jaar geleden
robby,
er is geen koelvloeistof verlies wat ik denk dat werken aan de koppakking is niet gemakkelijk
oliekoeler is het niet denk ik want de dealer heef deze stuk nooit in stok gehad en nog nooit verkocht