Citroën Berlingo: lichten blijven branden als het contact op staat

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

De motor draaide niet meer; we hebben die uitgelezen met de KTS, storingsfout was naaldsensor.
Ik heb een universele dieselafsluiter in de pomp gemonteerd. Daarna zijn de lichten blijven branden
als de motor draait en er zijn ook geen pinkerlichten meer.

Iemand dit ooit al voorgehad?

ericvano2773

Geplaatst door ericvano2773 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Michielrc7825 (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo,
hoe heb je het een en ander aangesloten, neem aan dat je bedoelt dat je om de blokkering bent heen gegaan?
waar heb je de stop op aangesloten?
weet je zeker dat alles voor de tijd wel functioneerde?

mvg michiel

asx (0) PRO, 12 jaar geleden

ik ben bang dat de zekering kast om zeep is
soortgelijk probleem gehad na regenwater in auto

schol (0), 12 jaar geleden

Kan ook de com 2000 zijn, sleepcontacten in lichtschakelaar kapot, indien deze onderbroken is doen de richtingaanwijzers het ook niet.

asx (0) PRO, 12 jaar geleden

com 2000 betwijfel ik; waarom zou hij niet starten dan?

ericvano2773 (0) PRO, 12 jaar geleden

We hebben de kabel rechtstreeks naar het contactslot aangesloten. Ondertussen hebben we de BSI zekeringskast bij de motor en de sleutelcodering van een afbraakwagen overgeplaatst. Nu heb ik een volgende foutcodes: P0215 (hoofdrelais), u1003CAM (communicatie verbinding gestoord), u1000 (communicatie verbinding gestoord) en u1118 (communicatie verbinding gestoord).
De oude zekeringskast hebben we alweer eens erin geplaatst en de BSI met de oude sleutel. Opnieuw dezelfde fouten (zoals hierboven). Er is dus geen verandering of verbetering, zelfs nu branden de lichten niet meer, de ruitenwissers werken ook niet meer. Zelfs het lichtje van de alternator brandt constant en laadt te veel op. De alternator wordt warm.

Iemand die nog een laatste reddingspoging heeft?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

bedrading eerst maar eens orgineel maken, elke wijzing aan een FULL CAN auto kan hard gestraft worden zoals je nu merkt


tevens het blijven branden van de verlichting wijst op een comunicatie fout tussen de BSM en BSI

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.