Citroën Berlingo: LPG G3 problemen in mijn Berlingo Multispace 1.8

Bouwjaar: 2005

Sinds 1 jaar rijd ik een Berlingo MS 1.8 uit 2001. Deze vanaf het begin op LPG G3 gereden. Sinds een half jaar heb ik wat probleempjes met gas. Heeft iemand misschien een tip?
Koud starten is een probleem op gas, erg moeizaam en niet van harte.
Tijdens het rijden kan de motor plotseling afslaan, opnieuw starten kan dan pas weer na ongeveer een kwartiertje, maakt niet uit of hij dan op gas of bezine wordt gezet.
De auto is nu twee keer terug geweest naar de dealer, maar helaas geen resultaat.
Is er misschien iemand die een tip heeft waar ik het in kan zoeken?
De auto heeft momenteel 92.000 km gelopen, en is aangeshaft op 68.000km.

o.groeneveld

Geplaatst door o.groeneveld (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

wat voor een merk en type gasinstallatie ?

JOHN5671 (0) PRO, 18 jaar geleden

Is de klepspeling al gekontroleerd ??

o.groeneveld (0), 18 jaar geleden

Het merk is AG, maar welke type het is kan ik zo snel niet vinden. Het is in ider geval een onderbouw.
De klepspeling is gecontroleerd, tijdens de grote beurt/apk vorige week.
Het vreemde is dat het nu ook gebeurd als ik op bezine rijd. Een paar dagen geleden haal ik mijn dochter op van school. Ik rijd acheruit, de motor slaat af, en vervolgens start hij niet meer. Na 25 minuten wachten blijkt er niets meer aan de hand te zijn, en kan ik weer weg rijden, zonder problemen.
Ik snap er niets meer van. Misschien is het de electronica?

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

wanneer doen de problemen zich voor, allleen op gas, alleen op benzine of op gas en benzine ?

o.groeneveld (0), 18 jaar geleden

De problemen doen zich voor zowel op gas als op bezine.
Navraag bij de garage waar de auto vorige week een grote beurt en apk heeft gehad; de klepspeling is niet bijgesteld, dit zou niet nodig zijn. Nu vraag ik mij af of dit inderdaad niet nodig is geweest. Ik heb toch zo'n 24.000 km gereden.
Dank ieder voor het meedenken.

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

als het een 16V motor is heeft ie waarschijnlijk hydraulische klepstoters en is stellen niet nodig. Wellicht toch compressie laten testen en even terug naar de garage die de beurt heeft gedaan. Waren er voor de beurt ook al problemen op benzine ?

o.groeneveld (0), 18 jaar geleden

Het is geen 16V motor, dus geen hydraulische klepstoters. Omdat ik eigenlijk alleen op gas rijd, zijn de problemen eingenlijk alleen op gas geweest. De keren dat ik op bezine reed ging alleen het starten wat moeizamer. Nu rijd ik meer met bezine en heb dus hetzelfde probleem als op gas.
Volgende week gaat hij naar de garage waar de auto is aangeschaft, Tiel, zij gaan hem grondig onderzoeken.
Misschien toch de kleppen bijstellen? Ik laat het hier wel weten.

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Dan is het verstandig de klepspeling nogmaals eens te laten bekijken.

Wellicht het beste bij het begin te beginnen, verbruikt ie olie, hoe zit het met een vier-gas test is dit in orde ? Hier dan mee verder gaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.