Deze berlingo hikt in de opwarmfase enige keren. en als men de koppeling intrapt slaat deze af. Gemeten de druk van de opvoerpomp is 2,4 bar en de raildruk (bosch testkast)stationair 298 bar maar als de hik zich voordoet zakt deze terug naar 180 bar en vervolgens weer netjes op 298 bar te komen. ook heb ik de vergelijkingstest van de injectors gedaan hier zit wel enig verschil in 1e is -1.8
2e is 0.8 3e is 0,7 4e is -0,8 mm3
enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Raildruk sensor misschien?? Ga er vanuit dat we het over 2.0 HDI 90pk motor met Siemens injectie hebben? Of heeft deze motor nog een Bosch injectie systeem.Controleer ook even als je stekker van de raildruk sensor goed contact maakt dit is een gele 3 polige stekker.Bij twijfel doorsolderen.
Succes
Het systeem is bosch, ongeveer 2 mnd gelen beurt gehad dus nieuw brandstoffilter gemonteerd. na dat ik de drukmeter met nieuwe slangen had aangesloten en mee heb gereden is het probleem tot nu toe verholpen, Ik weet nu bijna zeker dat het lucht was. Ik heb de originele slang van filter bnaar hogedrukpomp dus vervangen en tot nu toe goed(2 dagen ) wat is dit toch een slecte constructi dezelfde slangen als bij renault ook daar hebbenwe bij de dci en dti en de gewone diesels veel startproblemen mee gehad alleen al door deze constructie ik hoop dat de fabrikant een keer wakker wordt.
Het kan geen lucht zijn !!!!
Het systeem werkt onder een druk van 3 bar.
Lekken kan , luchttrekken NIET.
Het systeem staat niet altijd onder druk!! Na een nacht stilstaan kan de dieselolie wegzakken en trek je wel een luchtbel.
Lijkt me dat GOVA gelijk heeft zodra de auto op contact wordt gezet begint de lagedruk pomp in de tank al te draaien die brengt het systeem op werkdruk (+- 3 bar) en ontlucht de zaak dan ook meteen.Als je een brandstof filter vervangt hoef je het systeem immers ook niet te ontluchten.Mijn advies blijft dat je de raildruksensor (bekabeling) als verdachte moet zien.
Succes
19 jaar
Wij hebben een poos geleden dezelfde klacht gehad.
het probleem zat hem toen in de aansturing van de opvoerpomp (dubbelrelais) dat verbrak zeer kort even de stroomtoevoer naar de opvoerpomp.
Ook de bdp sensor is een keer de oorzaak geweest van een dergelijke klacht, maar dan vooral bij warme motor.
Er zat toen ook een storing in de copmputer. Ik meen iets van "fase verschil krukas/nokkenas" of iets in die geest.
Ook hebben we al een aantal malen een opvoerpomp moeten vervangen omdat hij het niet meer deed. Maar toen sloeg de auto helemaal niet meer aan, klap met de hamer op de tank, en het pompje liep weer even.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar