Heb Saxo staan waar na enkele uren stilstand lucht in de brandstofleiding(aanvoer) zit. Na 50 meter rijden, in koude toestand, in iets hogere toeren,na wat schokken doet het probleem zich niet meer voor en lijkt het verdwenen. Vervangen zijn oa de brandstof aanvoerleiding, huidige brandstoffilter is afgesloten en een inline filter is geplaatst, in de tank is de bestaande slang met grove filter vervangen door een andere slang met terugslagklep, ontluchtingsbalg is verwijderd, voor de pomp is ook een terugslagklep geplaatst, verder rijd de auto goed.
2 mogelijkheden hou ik nog in gedachte:
lekke verstuiver
Stalen brandstofdrukleiding die zweet
Ik neem aan dat een van bovenstaande het probleem zou kunnen zijn, gaarne jullie visie en gedachtten,
grtz Jack
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je alles GOED ontlucht ?
Ik heb 3 liter brandstof opgevangen tijdens /na ontluchtten, moet toch voldoende zijn, of doe ik iets fout?
ontluchtingsbalg is verwijderd
die zit er juist om goed te kunnen ontluchten, zit er ergen met niet een slangetje helemaal goed op dan kan er al lucht in, is er geen sla olie ingemikt * echt ze zijn er* of biodiesel waardioor het filter helemaal vet is (zelf vorige week ook 1 gehad, we haden het filter maar een los gehaald allemaal vet en bende sla olie wat er niet allemaal in mikken) hier door kan er telkens lucht door de leidingen naar de HD pomp
Zoals in het start topic gezegt, de aanvoer brandstof leiding is geheel nieuw met daarin gemonteerd een nieuw filter, van het bestaande schroeffilter word op dit moment geen gebruik gemaakt.
Alle verbindingen vanaf de tank tot aan de pomp zitten muurvast en lekken niet oftewel zijn aanzuig dicht, de pomp kan niet defect zijn want dan loopt hij niet meer, en als een verstuiver zou lekken, dan lijkt het mij dat de lucht niet door de pomp heen schiet de brandstofleiding in.
Bij een eerder gedane test met de ontluchtingsbalg, liet ik de motor lopen en ging ik met de balg druk opbouwen, dit bij warme of koude motor, en zag in de doorzichtige slang zolang ik pompte met de balg, steeds luchtbellen komen, wat na ongeveer 2 minuten stopte, ik neem aan dat ie dan wel luchtvrij is?, na dit gedaan te hebben is met de Saxo ongeveer nog 600 km gereden waarna nog steeds het probleem bestaat.
je moet tijdens het ontluchten NIET de motor laten lopen anders blijft er lucht in komen. ontluchten is vrij simpel, * ga van standaart officiële spul uit* nieuwe brandstoffilter gemonteerd, dan ga je ontluchten door op het ontluchtbalgje te drukken tot dat ie niet meer (of bijna) in gedrukt kan worden. dan is hij goed ontlucht. bij het vervangen v/h brandstof filter, bij het nieuwe filter wat jullie hebben gemonteerd weet ik niet hoe het moet, misschien verkoper vragen.
edit:
oh ja het eerste stuk niet helemaal goed geinterpeteerd excuses
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar